پوشش ۹۸ درصدی گاز طبیعی در گیلان
پوشش ۹۸ درصدی گاز طبیعی در گیلان

متوسط بهره مندی خانوار‌های شهری و روستایی گیلان از نعمت گاز طبیعی به ۹۸ درصد رسید. به گزارش لاهیج دیلم، حسین اکبر ، مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان گفت: با اجرای نهضت گاز رسانی از تابستان سال ۹۲ تاکنون خانوارهای  ۸۶۰ روستا در سراسر استان از گاز طبیعی بهره‌مند شدند. او افزود: برخورداری از نعمت گاز همواره یکی از مهم‌ترین […]

متوسط بهره مندی خانوار‌های شهری و روستایی گیلان از نعمت گاز طبیعی به ۹۸ درصد رسید.

به گزارش لاهیج دیلم، حسین اکبر ، مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان گفت: با اجرای نهضت گاز رسانی از تابستان سال ۹۲ تاکنون خانوارهای  ۸۶۰ روستا در سراسر استان از گاز طبیعی بهره‌مند شدند.

او افزود: برخورداری از نعمت گاز همواره یکی از مهم‌ترین خواسته‌های مردم به ویژه روستاییان  بوده و به همین علت در راستای تحقق بخشیدن به این خواسته مهم و همچنین حفظ و صیانت از محیط زیست، طرح بند «ق» تبصره دو قانون بودجه سال ۹۳ برای گازرسانی به روستا‌ها تعریف شدکه مورد تایید شورای اقتصاد نیز قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان گفت: در تابستان سال ۹۲، چهل و هفت شهر و هزار و ۱۹۴ روستا در استان  برخوردار از گاز طبیعی بودند، ولی با اجرای طرح های گازرسانی ، در طول مدت ۷ سال، ۴ شهر و ۸۶۰ روستا که بسیاری از آن‌ها در مناطق دور افتاده و کوهستانی گیلان قرار دارند بهره‌مند از گاز طبیعی شده اند.

حسین اکبر افزود: هم اکنون در هفته دولت ۹۹ همه شهر‌های استان به جز ماسوله به علت بافت تاریخی و ۲ هزار و ۵۷ روستای گیلان بهره‌مند از نعمت گاز طبیعی است و با توجه به اینکه متوسط بهره مندی خانوار‌های شهری و روستایی استان به ۹۸ درصد رسیده است، بنا بر تعریف وزارت نفت، گیلان را همانند نامش می‌توان استان سبز نامید.

او گفت: این شرکت در  مدت هفت سال با برنامه ریزی مناسب و همکاری شایسته سایر سازمان‌ها توانسته است بیش از ۴۰۰ هزار مشترک جدید جذب کند و برای تحقق این مهم بیش از ۷ هزار کیلومتر شبکه گاز اجرا و بالغ بر ۲۰۰ هزار انشعاب گاز نصب کرده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان افزود: شرکت گاز استان گیلان برای اجرای شایسته طرح های بند «ق» و گازرسانی گسترده به اقصی نقاط استان گیلان، از سوی شرکت ملی گاز برای انجام گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان (منطقه سیستان) به عنوان استان معین انتخاب شده است که در تلاشیم با توسعه گازرسانی، زمینه رونق و آبادانی سیستان و بلوچستان و افزایش رضایتمندی مردم شریف آن استان فراهم شود.

حسین اکبر در پایان تصریح کرد : شرکت گاز استان گیلان هم اکنون به پایان عملیات توسعه‌ای خود نزدیک شده و به همین علت علاوه بر انجام کار‌های روتین هدف مهم دیگری را در دستور کار خود قرار داده و آن اجرای طرح های کیفی متنوع برای ارائه خدمات پایدار و افزایش رضایتمندی مشترکان است که از جمله این طرح ها می‌توان به طرح قرائت آنلاین صورتحساب گاز، سامانه مکانیزه پاسخگویی به شکایات، اپلیکیشن خدمات الکترونیک گاز، اجرای سیستم مرکز پیام و اتفاقات متمرکز، سیستم قرائت از راه دور جایگاه‌های CNG اشاره کرد