پیش بینی تولید بیش از ۷۵۰ هزار تن برنج سفید در گیلان
پیش بینی تولید بیش از ۷۵۰ هزار تن برنج سفید در گیلان

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: پیش بنیی می شود امسال بیش از ۷۵۰ هزار تن برنج سفید در استان تولید شود. به گزارش لاهیج دیلم ، صالح محمدی در گفت و گویی با بیان اینکه گیلان ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد، اظهار کرد: برداشت برنج در ۲۱ درصد از این شالیزارها انجام شده است. وی […]

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: پیش بنیی می شود امسال بیش از ۷۵۰ هزار تن برنج سفید در استان تولید شود.

به گزارش لاهیج دیلم ، صالح محمدی در گفت و گویی با بیان اینکه گیلان ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد، اظهار کرد: برداشت برنج در ۲۱ درصد از این شالیزارها انجام شده است.

وی افزود: کشاورزان با توجه به شرایط مساعد آب و هوایی مدیریت زمان داشته باشند و برای دروی برنج وارد شالیزارها شوند.

محمدی ادامه داد: به همت کشاورزان، شاهد سالی پربرکت در شالیزارهای استان هستیم و به نظر می رسد امسال بیش از یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن شلتوک از مزارع برنج گیلان برداشت شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان تصریح کرد: از این میزان شلتوک ۷۵۰ هزار تن برنج سفید استحصال خواهد شد.

وی با بیان اینکه برداشت برنج به صورت مکانیزه موجب کاهش هزینه تمام شده تولید برنج می شود، خاطرنشان کرد: تاکنون در ۴۰ هزار هکتار از شالیزارهای گیلان برداشت برنج به صورت مکانیزه بوده است و در ده هزار هکتار به صورت دستی برداشت شده است.

محمدی با بیان اینکه امسال کشاورزان از کود بیشتری استفاده کرده اند، گفت: این امر موجب شده است که محصول کیفی تری نیز برداشت کنند.

وی از کشاورزان خواست در صورت برداشت مکانیزه محصول خود در را در شالیزارها از ساعت ۱۰ صبح به بعد برداشت کنند زیرا قبل از این ساعت رطوبت برنج زیاد است و موجب افزایش ریزش محصول خواهد شد