پیش بینی تولید ۶ تن پیله تر ابریشم در گیلان
پیش بینی تولید ۶ تن پیله تر ابریشم در گیلان

معاون مرکز توسعه نوغانداری کشور گفت: پیش بینی می شود امسال ۶ تن پیله تر ابریشم در گیلان تولید شود. به گزارش لاهیج دیلم ، مجید فرزانه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه توزیع تخم نوغان پاییزه در شعبات نوغانداری گیلان آغاز شده است، اظهار کرد: نوغاندارن یک هفته مهلت دارند با مراجعه به […]

معاون مرکز توسعه نوغانداری کشور گفت: پیش بینی می شود امسال ۶ تن پیله تر ابریشم در گیلان تولید شود.

به گزارش لاهیج دیلم ، مجید فرزانه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه توزیع تخم نوغان پاییزه در شعبات نوغانداری گیلان آغاز شده است، اظهار کرد: نوغاندارن یک هفته مهلت دارند با مراجعه به این شعبات جعبه های تخم نوغان را دریافت کنند.

وی افزود: شعبات توزیع تخم نوغان گیلان در شهرستان های لنگرود، لاهیجان، فومن، صومعه سرا، رشت و آستانه اشرفیه آماده خدمات رسانی به نوغانداران هستند.

فرزانه با بیان اینکه برای اقتصادی تر شدن فعالیت کشاورزان در بخش نوغانداری قیمت های تخم نوغان نسبت به سال قبل افزایش ندارد، تصریح کرد: هر جعبه تخم نوغان ۱۵ هزار تومان به قیمت سال گذشته است.

وی تصریح کرد: از نوغاندارن تقاضا داریم از فرصت پرورش کرم ابریشم بهره بگیرند و در جهت ارتقای درآمد خانوارهای خود اقدام کنند.

معاون مرکز توسعه نوغانداری با بیان اینکه امسال نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد تخم نوغان بیشتر توزیع خواهد شد، گفت: به این ترتیب شاهد برداشت ۶ تن پیله تر ابریشم در گیلان خواهیم بود