کاهش مغروقان در گیلان نشان دهنده آمادگی ناجیان غریق است
کاهش مغروقان در گیلان نشان دهنده آمادگی ناجیان غریق است

کاهش حدود ۳۲ درصدی مغروقان طی سال جاری در گیلان نشان از آمادگی علمی و بدنی منجیان غریق این استان است. به گزارش لاهیج دیلم ،سرپرست هیات نجات غریق و غواصی استان گیلان روز پنجشنبه در مصاحبه ای اظهار داشت: در سال ۹۷ حدود ۴۶ هموطن در سواحل استان گیلان غرق شدند که این رقم در سال جاری […]

کاهش حدود ۳۲ درصدی مغروقان طی سال جاری در گیلان نشان از آمادگی علمی و بدنی منجیان غریق این استان است.

به گزارش لاهیج دیلم ،سرپرست هیات نجات غریق و غواصی استان گیلان روز پنجشنبه در مصاحبه ای اظهار داشت: در سال ۹۷ حدود ۴۶ هموطن در سواحل استان گیلان غرق شدند که این رقم در سال جاری به ۳۱ نفر کاهش یافت.

مهرداد مهرگان افزود: این کاهش چشمگیر در حالی اتفاق افتاده که تعداد گردشگران در استان گیلان نسب به سال گذشته حدود ۲۵ درصد افزایش یافته اما با این وجود تعداد غرق شدگان کاهش چشمگیری داشته است.

وی ادامه داد: همچنین طی امسال و در ماه هایی که هموطنان از دریا استفاده می کردند ، حدود ۷۰۰ هموطن توسط ناجیان غریق استان گیلان از غرق شدن نجات یافتند که این تعداد در طرح های سالم سازی و همچنین طرح های خطرآفرین بود.

وی به فعالیت های هیات نجات غریق گیلان در ماه های پس از اتمام کار منجیان غریق و استفاده هموطنان از نعمت دریا اشاره و بیان کرد: در ماه های سرد سال برگزاری دوره‌ های آموزشی و دانش‌ افزایی منجیان غریق، مدرسین، داوران و مربیان گیلانی را در دستور کار قرار دادیم که با توجه به این امر، طی سال جاری دو دوره کلاس آموزشی درجه‌ دو نجات‌غریق و غواصی در بخش مردان و بانوان برگزار که این دوره‌ ها تداوم خواهد داشت.

سرپرست هیات نجات غریق و غواصی گیلان اضافه کرد: همچنین مترصد برگزاری حداقل ۱۰ دوره آموزشی در بخش‌های مدیریت اماکن آبی، کلاس‌های درجه‌یک و دو، کلاس‌های داوری، مربیگری و وضعیت سنجی هستیم که به طور حتم  برگزاری این دوره‌ ها، افزایش آمادگی اعضای نجات‌غریق استان را به دنبال خواهد داشت.

مهرگان بیان کرد: همچنین کلاس بازآموزی مدرسین دریا در خردادماه، مدیریت اماکن آبی و وضعیت سنجی بانوان و آقایان و دوره آموزشی درجه‌ دو نجات‌غریق در ماه جاری، در تمامی شهرستان‌های استان گیلان برگزار می‌شود.

وی به استعدادیابی در رده های سنی پایه نیز اشاره و خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اهداف مهم ما استعدادیابی و پرورش منجیان غریق در رده‌های سنی پایه است که این طرح برای اولین بار در گیلان اجرا می شود چون این ورزشکاران در آینده‌ نزدیک برای استان و کشور افتخارآفرینی خواهند کرد.

در طول سواحل استان گیلان از شهر مرزی آستارا تا چابکسر،  ۴۴ طرح سالم سازی و همچنین حدود ۲۸۰ منطقه خطرآفرین در این سواحل شناسایی شده که هر ساله عده زیادی از هموطنان با سفر به استان گیلان از این سواحل و نعمت دریا استفاده می کنند.

همچنین حدود سه هزار و ۳۵۰ منجی غریق در استان گیلان دارای کارت هستند که از این تعداد نزدیک به یک هزار منجی در طرح‌های سالم سازی، نقاط حادثه خیز و استخرها فعالیت دارند.