کشاورزان گیلان فرصت بیمه‌گذاری را از دست ندهند
کشاورزان گیلان فرصت بیمه‌گذاری را از دست ندهند

معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی گیلان از کشاورزان این استان خواست تا فرصت بیمه‌گذاری محصولات باغی و زارعی را از دست ندهند. به گزارش لاهیج دیلم ، پیمان عبداللهی‌فر روز چهارشنبه در گفت و گویی با اشاره به تمدید فروش بیمه نامه محصولات باغی و تنه درختان اظهار داشت: زمان فروش بیمه نامه محصولات باغی و تنه […]

معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی گیلان از کشاورزان این استان خواست تا فرصت بیمه‌گذاری محصولات باغی و زارعی را از دست ندهند.

به گزارش لاهیج دیلم ، پیمان عبداللهی‌فر روز چهارشنبه در گفت و گویی با اشاره به تمدید فروش بیمه نامه محصولات باغی و تنه درختان اظهار داشت: زمان فروش بیمه نامه محصولات باغی و تنه درختان تا ۱۵ بهمن ماه امسال تمدید شده‌است.

وی مهلت بیمه‌گذاری محصولات زراعی را تا پایان بهمن ماه جاری عنوان کرد و افزود: سایر محصولات تحت پوشش جز ماهیان گرم آبی و زنبور عسل بدون محدودیت زمانی است.

عبداللهی‌فر بیان داشت: مواردی از جمله تقسیط حق بیمه، تسهیلات بیمه‌ای و تخفیفات بیمه‌ای نمایندگی‌های بیمه از سایر تمهیداتی است که توسط شعب بانک کشاورزی و ۲۰ نمایندگی بیمه کشاورزی گیلان، برای بهره‌برداران بخش کشاورزی در خرید بیمه نامه ارایه می‌شود.

معاون خدمات بیمه ای بانک کشاورزی گیلان اظهار داشت: تاکنون افزون بر ۲۱ هزار نفر از کشاورزان این استان برای بیمه‌گذاری اقدام کرده‌اند.

در سال جاری ۴۰۲ میلیارد ریال غرامت به کشاورزان گیلان پرداخت شد که از این میزان ۳۷۸ میلیارد ریال مربوط به شالیکاران است ضمن اینکه پرداخت خسارت به بیمه‌گذاران پس از بررسی همچنان ادامه دارد.

گیلان دارای ۳۱۴هزار هکتار اراضی کشاورزی است و ۳۱۷ هزار نفر از مردم استان در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند. برنج، چای، زیتون ،پیله ابریشم، بادام زمینی، زیتون ، فندق و مرکبات عمده‌ترین محصولات کشاورزی گیلان هستند. گیلان همچنین یکی از تولید کنندگان مهم طیور در کشور است.

گیلان بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و با کیفیت برنج در کشور به شمار می آید که با ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری، رتبه اول کشور را از لحاظ سطح زیرکشت و همچنین رتبه دوم تولید برنج را به خود اختصاص داده است.

ارقام هاشمی، علی کاظمی، صدری، حسنی و دیلمانی جزو رقم‌ های کیفی و ارقام گوهر و سپیدرود جزو رقم‌های پرمحصول است که در شالیزارهای گیلان کشت می‌شود، بیشترین رقم‌ های کشت شده برنج در این استان، رقم‌های کیفی هاشمی و علی کاظمی است که افزون بر ۸۵ درصد محصول برنج گیلان را شامل می‌شود.

شهرستان های رشت و صومعه‌سرا بیشترین سهم را از مساحت اراضی شالیکاری گیلان در اختیار دارند