کشف عتیقه های دوره اشکانی در سیاهکل
کشف عتیقه های دوره اشکانی در سیاهکل

فرمانده انتظامی استان از کشف ۱۱۲ قلم شیء عتیقه مربوط به هزاره اول قبل از میلاد و دوره اشکانیان در شهرستان سیاهکل خبر داد. به گزارش لاهیج دیلم به نقل از صدا و سیما ؛ سردار عزیزاله ملکی گفت : ماموران فرماندهی انتظامی سیاهکل در راستای برخورد با سودجویانی که برای رسیدن به منافع مالی خود اقدام […]

فرمانده انتظامی استان از کشف ۱۱۲ قلم شیء عتیقه مربوط به هزاره اول قبل از میلاد و دوره اشکانیان در شهرستان سیاهکل خبر داد.

به گزارش لاهیج دیلم به نقل از صدا و سیما ؛ سردار عزیزاله ملکی گفت : ماموران فرماندهی انتظامی سیاهکل در راستای برخورد با سودجویانی که برای رسیدن به منافع مالی خود اقدام به تاراج اموال تاریخی و آثار باستانی می‌کنند با اقدامات فنی و تحقیقات میدانی از وجود تعدادی عتیقه داخل منزل فردی در این شهرستان مطلع شدند.

فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به حضور نامحسوس پلیس در اطراف محل شناسایی شده افزود: پس از اطمینان از حضور متهم ماموران انتظامی با هماهنگی قضائی وارد منزل این فرد شدند.

وی از کشف ۱۱۲ قلم شیء عتیقه مربوط به هزاره اول قبل از میلاد و دوره اشکانیان شامل ۱۰۳ سکه، ۳ کاسه، ۳ جام، یک مجسمه فلزی، یک ظرف و یک کاسه تزئینی در بازرسی از منزل متهم خبر داد و گفت: متهم ۳۹ ساله این پرونده نیز دستگیر و پس از معرفی به مرجع قضائی، روانه زندان شد.

سردار ملکی به تحویل اشیای کشف شده به میراث فرهنگی اشاره کرد و گفت: بنا بر اظهارات کارشناسان مربوطه ارزش این اقلام بیش از ۳۰ میلیارد ریال است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تمدن و هویت هر ملتی ریشه در میراث فرهنگی آن دارد و پلیس قاطعانه با هرگونه قاچاق آثار باستانی مقابله و از میراث گرانبهای ملت ایران حفاظت و حراست می‌کند