گیلان زیستگاه بیش از ۳۵۰ گونه پرنده کشور
گیلان زیستگاه بیش از ۳۵۰ گونه پرنده کشور

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: بیش از ۳۵۰  گونه پرنده در استان زیست می‌کنند. به گزارش لاهیج دیلم ،ساسان کفایی در جمع خبرنگاران با گرامیداشت روز جهانی پرندگان و تاکید بر حفاظت از پرندگان و زیستگاه هایشان در استان با بیان اینکه در ایران ۵۵۶ گونه پرنده شناسایی شده است که از این تعداد بیش از […]

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: بیش از ۳۵۰  گونه پرنده در استان زیست می‌کنند.

به گزارش لاهیج دیلم ،ساسان کفایی در جمع خبرنگاران با گرامیداشت روز جهانی پرندگان و تاکید بر حفاظت از پرندگان و زیستگاه هایشان در استان با بیان اینکه در ایران ۵۵۶ گونه پرنده شناسایی شده است که از این تعداد بیش از ۳۵۰ گونه در استان گیلان زیست می‌کنند، گفت: اغلب پرندگان استان مهاجر هستند که به صورت مهاجر زمستانه، جوجه آور و عبوری وارد زیستگاه هایشان در استان می شوند.

وی افزود: گیلان زیستگاه‌های مهم برای پرندگان به نام‌های، تالاب بین‌المللی انزلی، پارک ملی بوجاق، تالاب بین‌المللی امیرکلایه، منطقه حفاظت شده لیسار، پناهگاه حیات وحش لوندویل و تالاب استیل دارد که در فهرست مناطق مهم برای پرندگان در خاورمیانه ثبت شده‌اند.

کفایی با بیان اینکه شعار امسال به مناسبت روز جهانی پرندگان مهاجر«پرندگان دنیای ما را به هم پیوند می‌دهند» انتخاب شده است خاطرنشان کرد: شعاری که بیش از همه ارتباط بوم شناختی همه جهان را نشان می‌دهد و یادآوری می‌کند که بوم سازگان های دنیا یک ساختار در هم تنیده و مرتبط هستند و نمی‌توان این پیوستگی‌ها را نادیده گرفت.

وی تصریح کرد: پرندگانی که در قاره‌ای جوجه آوری و پس از طی کردن هزاران کیلومتر در قاره‌ای دیگر زمستان گذرانی می‌کنند. همان هایی که به صورت مهاجر زمستانه، عبوری و تابستانه در ایران و استان ما نیز دیده می‌شوند و  گیلان یکی از مهمترین مناطق زیست و حمایت بخشی از جمعیت این قبیل پرندگان است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: جمعیتی از دنیای پرندگان که نیازمند حمایت و حفاظت بیشتر هستند و هیچ کشوری به تنهایی قادر به حفاظت کامل از آنها نیست زیرا آنها هر بخشی از چرخه زندگی خود را در کشوری و حتی قاره ای می‌گذرانند. بنابراین جهان برای حفاظت از پرندگان مهاجر نیازمند اطلاع رسانی عمومی است و در این راستا رویدادهای جهانی همچون مراسم روز جهانی پرندگان مهاجر می تواند سبب مشارکت عمومی بیشتر در حفاظت پرندگان مهاجر شود