گیلان پنجمین استان پرتردد کشور در تابستان بوده است
گیلان پنجمین استان پرتردد کشور در تابستان بوده است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان گفت: این استان از لحاظ تردد پنجمین استان کشور در فصل تابستان امسال بوده است. به گزارش لاهیج دیلم ،محمدرضا نازک کار روز جمعه در گفت و گویی افزود: طی سه  ماه گذشته ؛  پنج میلیون و ۹۸۸ هزار دستگاه خودرو به استان وارد و شش میلیون و ۱۵۵ […]

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان گفت: این استان از لحاظ تردد پنجمین استان کشور در فصل تابستان امسال بوده است.

به گزارش لاهیج دیلم ،محمدرضا نازک کار روز جمعه در گفت و گویی افزود: طی سه  ماه گذشته ؛  پنج میلیون و ۹۸۸ هزار دستگاه خودرو به استان وارد و شش میلیون و ۱۵۵ هزار و ۹۱۸ دستگاه خودرو  نیز خارج شده است.

وی بیان کرد: در مجموع ۱۲۶ میلیون تردد طی سه ماه فصل تابستان در گیلان ثبت شده  که  ۱۲ میلیون و ۱۴۴ هزار و ۵۶۹ تردد مربوط به ورود و خروج خودروها به  استان بوده است.

وی به امار شش ماه تردد امسال نیز اشاره و تصریح کرد: طبق آمار دریافتی از سامانه های  تردد شمار نصب شده توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای ؛ طی شش ماه نخست سالجاری ۲۴۱ میلیون و ۵۱ هزار و ۳۲۰ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی گیلان به ثبت رسیده که از این تعداد ۱۰ میلیون  و ۸۸۷ هزار و ۹۲۰  دستگاه خودرو به استان وارد شده است.

نازک کار  افزود: طی شش ماه گذشته ؛   ۱۱ میلیون و ۳۷۲ هزار و ۴۱۳ دستگاه خودرو از استان خارج شده و مابقی تردد نیز مربوط به محورهای مواصلاتی درون استانی بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان  در ادامه خاطر نشان کرد : طی نیمه نخست سالجاری، محور آزاد راه قزوین-رشت با سه میلیون و  ۹۷۵ هزار و ۵۱۳ دستگاه بیشترین تعداد ورودی  و پس از آن  محور رامسر به چابکسر با سه  میلیون و ۸۵۸ هزار و ۴۰۵ دستگاه خودرو بوده است.

نازک کار اظهار داشت:  طی این مدت ؛  محورآزاد راه رشت-قزوین با چهار میلیون و ۲۵۰ هزار و ۹۷۳ دستگاه بیشترین تعداد خروجی و پس از آن  محور چابکسر-رامسر با سه میلیون و ۸۱۹ هزار و  ۵۰۳ دستگاه دومین خروجی استان را داشته اند.

وی تصریح کرد: چهاردهم خرداد ماه با ثبت  ۱۳۳هزار و ۱۶۴خودرو به عنوان بیشترین و هفدهم همین ماه با ثبت ۱۵۷هزار و۶۷۱  خودرو بیشترین خروجی استان گیلان در نیمه نخست سالجاری را  به خود اختصاص داده است .

نازک کار افزود: طی شش ماه گذشته گیلان همچنین از نظر متوسط تردد ساعتی با تعداد ۶۳۷ وسیله نقلیه ، پنجمین استان پر تردد کشور  بوده است.

شش محور اصلی آزادراه لوشان – قزوین، جاده قدیم  لوشان – قزوین، منجیل – طارم ، چابکسر – رامسر، آستارا – اردبیل و خلخال – اسالم محورهای ورودی و خروجی استان هستند