۲۰۸ فرمانداری آماده ثبت نام از کاندیداهای مجلس از دهم آذر ماه
۲۰۸ فرمانداری آماده ثبت نام از کاندیداهای مجلس از دهم آذر ماه

سخنگو و دبیر ستاد انتخابات کشور با اشاره به آغاز ثبت نام کاندیداهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از دهم آذرماه گفت: ثبت نام  کاندیداهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در  ۲۰۸فرمانداری مرکز حوزه انتخابیه آغاز می شود. به گزارش لاهیج دیلم ،سید اسماعیل موسوی روز پنجشنبه در حاشیه دوره آموزشی مجریان و دست اندرکاران برگزاری انتخابات یازدهمین […]

سخنگو و دبیر ستاد انتخابات کشور با اشاره به آغاز ثبت نام کاندیداهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از دهم آذرماه گفت: ثبت نام  کاندیداهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در  ۲۰۸فرمانداری مرکز حوزه انتخابیه آغاز می شود.

به گزارش لاهیج دیلم ،سید اسماعیل موسوی روز پنجشنبه در حاشیه دوره آموزشی مجریان و دست اندرکاران برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گیلان در رشت اظهار داشت: علاوه بر این  ۲۰۸  فرمانداری مرکز انتخابیه ، ستاد انتخابات وزارت کشور  تشکیل  و  امکانات ، تجهیزات و نیروی انسانی مورد نیاز تامین شده تا از داوطلبان در وزارت کشور  نیز ثبت نام  کنیم .

وی اضافه کرد: در کنار این دو جایگاه (فرمانداری ها و وزارت کشور)  هموطنان مان اگر در خارج از کشور  حضور داشته باشند می توانند به سفارتخانه ها، کنسولگری ها و مراکز سیاسی کشور مراجعه و ثبت نام  کنند که تمهیدات مقدمات توسط همکاران وزارت امور خارجه انجام شده است.

وی با بیان اینکه در پنج استان قم ، تهران، خراسان رضوی  و شمالی و فارس مجلس خبرگان رهبری برگزار می شود ، تصریح کرد: هفت نفر به عنوان نماینده مجلس خبرگان رهبری انتخاب خواهند شد و به مجلس خبرگان رهبری ورود می یابند.

موسوی ثبت نام کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری را از پانزدهم تا بیست و یکم اذرماه  جاری اعلام و بیان کرد: فرمانداری ها و  وزارت کشور  نیز آمادگی دارند تا از داوطلبان مجلس خبرگان رهبری نیز به مدت یکهفته ثبت نام کنند.

سخنگو و دبیر ستاد انتخابات کشور با تاکید بر اینکه مجموعه ستاد انتخابات کشور آمادگی لازم را برای برگزاری انتخابات دارد ،خاطر نشان کرد: ستاد انتخابات کشور برای فراهم کردن تمامی امکانات و ظرفیت ها جهت مشارکت حداکثری مردم اهتمام دارد.

وی با بیان اینکه نکته حائز اهمیت اینست که این نخستین انتخابات در گام دوم انقلاب است، اضافه کرد: تمامی ظرفیت ها و امکانات را بایستی فراهم کنیم تا میزان مشارکت مردم بیش از پیش افزایش یابد ؛ ضمن آنکه انتخابات و مشارکت سیاسی یکی از برکات انقلاب اسلامی بوده و میزان مشارکت  مردم بایستی نشاندهنده شعور سیاسی و اجتماعی ، دلبستگی آن ها به انقلاب باشد و سندی پر افتخار بر افتخارات دیگر نظام اسلامی بیفزاید.

وی با اشاره به  سفر به گیلان و شرکت در کارگاه آموزشی  دست اندرکاران برگزاری  انتخابات در استان گفت: مشخص شد مجموعه ستاد انتخابات استان گیلان و فرمانداران و بخشداران آمادگی لازم را برای برگزاری انتخابات دارند.

موسوی تصریح کرد:  مجموعه ستاد انتخابات استان گیلان نیازمندی ها را  شناسایی و  برطرف کردند که انتخابات را به بهترین وجه ممکن برگزار کنند.

به گفته موسوی؛ ۲۹۰ نماینده از ۲۰۸ حوزه انتخابیه کشور به مجلس شورای اسلامی راه خواهند یافت.

 استان گیلان با افزون بر ۱۴ هزار کیلومتر مربع و جمعیتی بالغ بر دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر و ۱۶ شهرستان، دارای ۱۱ حوزه انتخابیه و۱۳ نماینده در خانه ملت است و انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، دوم اسفندماه امسال برگزار می شود.

دوره آموزشی مجریان و دست اندرکاران برگزاری انتخابات یازدهمین دورذه مجلس شورای اسلامی با حضور استاندار گیلان و دبیرستاد انتخابات امروز در رشت آغاز شد