اختتامیه سیزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان برگزار شد
اختتامیه سیزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان برگزار شد
اختتامیه سیزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان با حضور مدیران هنری، گروه‌های نمایشی ایرانی و خارجی در تالار  حزین لاهیجی دانشگاه لاهیجان برگزار شد....

به گزارش لاهیج دیلم ، روابط عمومی جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان، حمید نیلی، مدیرکل هنرهای نمایشی گفت: امروز در شهر لاهیجان شاهد جلوه کم نظیر نمایش خیابانی بودیم هنری که در قلب خیابان ریشه دوانده و حس پویایی را در آن شاهد هستیم.

او ادامه داد: تئاتر خیابانی پلی میان هنر و زندگی روزمره مردم است و امیدوارم سال بعد در بخش بین‌الملل شاهد رقابت این حوزه بوده و میزبان کشورهای بیشتری باشیم.

پس از این بهمن صادق حسنی، دبیر اجرایی جشنواره و رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان گیلان ضمن عرض خسته نباشید به ستاد اجرایی و تشکر از تمامی مدیران فرهنگی و هنری گفت: از همه هنرمندان کشور که آثارشان را به جشنواره فرستادند، ممنونم. اداره کل هنرهای نمایشی به دلیل حضور بخش بین‌الملل بیش از پیش به ما کمک کرد و از آن‌ها بابت همراهی سپاسگزارم.

رضا زنده‌دل، شهردار لاهیجان و دبیر این رویداد هنری نیز در بخش دیگری از این مراسم بیان کرد: ما برای اولین بار است که در جهت بین المللی شدن قدم برداشتیم و میزبان هنرمندان روسیه عراق و ترکیه بودیم و در نهایت ۱۰۰ اجرا در سراسر شهر اجرا شد که من از همه عزیزان ممنونم.

او ادامه داد: این دوره نسبت به دوره‌های قبل برگزاری این رویداد هنری از نظر کیفیت و استقبال ویژه‌تر بود و ما شاهد شور و نشاط منحصربه‌فرد جامعه بودیم. امروز جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان یکی از رویدادهای معتبر کشور است و این در تاریخ هنری ما ثبت شده است.

این مدیر هنری بیان کرد: امیدواریم در سال آینده شاهد رقابتی شدن بخش بین‌الملل باشیم و از آقای نیلی، مدیرکل هنرهای نمایشی تقاضا داریم در روند عملی شدن این برنامه همراه ما باشند.

ابراهیم خوشحال، رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان نیز در این مراسم عنوان کرد: خلق یک اثر هنری فرهنگی بسیار ارزنده است چراکه حوزه فرهنگی استان و حتی کشور را تحت شعاع قرار داده است. من فکر میکنم این رویداد روزی جهان‌شمول خواهد شد. ما در شهر لاهیجان تقویمی ایجاد کردیم که تماشاگران منتظر این رویداد بزرگ باشند.

امیرحسین طاهری نیز در این مراسم گفت: زبان هنر زبان مشترک اقوام و ملل در سطح دنیاست و بهترین آن تئاتر است.

او ادامه داد: سال آینده هنرمندان شهرستان لاهیجان چهاردهمین دوره را در سالن تئاتر لاهیجان برگزار می‌کنند و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان از گروه‌های راه یافته به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر نیز به صورت تمام و کمال حمایت خواهد کرد.

اسدالله عباسی استاندار گیلان دیگر سخنران این مراسم بیان کرد: ما امروز به نشاط اجتماعی نیاز داریم. مردم باید خوشحال باشند. قطعا اجرای تئاتر خیابانی در هوای بارانی سخت است و اما هنرمندان فرآیند اجرا از ابتدا تا پایان را به خوبی مدیریت کردید.

حمید نیلی (مدیرکل هنرهای نمایشی)، اسرافیل فرج‌اللهی (مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی)، امیرحسین طاهری (مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان)، قطب‌الدین صادقی، فرهاد قائمیان، کوروش سلیمانی، عباس جمشیدی، توحید معصومی، سامان خلیلیان، سیاوش ستاری، جهانشیر یاراحمدی، مهدی حبیبی، نسرین بابایی و   حامد اویسی (مدیر روابط عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی)، میثم جمالی (مدیر ارزشیابی و نظارت) ازجمله هنرمندان حاضر در این مراسم بودند و اجرای برنامه بر عهده سید وحید فخر موسوی بود.

نویسنده: امید غمخوار

لینک کوتاه مطلب: