ادامه روند فعالیت‌های نظارتی بازرسی در گیلان
ادامه روند فعالیت‌های نظارتی بازرسی در گیلان
بازرس کل گیلان از دریافت بیش از هزار و ۲۰۰ گزارش مردمی در چهار و نیم ماه گذشته خبر داد.....

به گزارش لاهیج دیلم ، دکتر احمد آقایی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در رشت گفت: شهروندان گیلانی از ابتدای امسال تا نیمه‌ی مردادماه، هزار و ۲۵۴ گزارش در خصوص نحوه‌ی عملکرد دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی به سازمان بازرسی استان ارسال کرده اند که تاکنون هزار و ۱۲۵ مورد از این گزارشها، بررسی و تعیین تکلیف شده و ۱۲۹ مورد هم در حال پیگیری است.

بازرس کل گیلان همچنین با بیان اینکه در این مدت ۷۸۶ شکایت در سامانه‌ی بازرسی ثبت شده، افزود: تاکنون ۵۹۶ مورد از این شکایات، مورد رسیدگی قرار گرفته و تلاش بازرسان برای تعیین تکلیف ۹۰ گزارش باقیمانده ادامه دارد.

وی رویکرد و اولویت سازمان بازرسی را تلاش برای اصلاح امور از طریق ارایه‌ی راهکار‌ها و مشورت‌های لازم به متصدیان دستگاه‌های اجرایی برشمرد و اضافه کرد: امسال از ۴۷ گزارشی که بازرسی در راستا اصلاح امور تهیه و تدوین کرده، ۱۸۲ پیشنهاد، استخراج و به متولیان اجرایی و دستگاه‌های دولتی ارایه شده است.

دکتر آقایی در ادامه همچنین بر لزوم تعامل و همراهی رسانه‌ها با مجموع دستگاه‌های حاکمیتی برای حفاظت از عرصه‌های طبیعی، منایع ملی و انفال الهی تاکید کرد و افزود: پایش مستمر رسانه‌ها می‌تواند زمینه‌ی بروز هرگونه خطا، انحراف یا تخلف احتمالی را از دستگاه‌های اجرایی و دولتی سلب نموده و یاریگر سازمان بازرسی برای نظارت بر اجرای قوانین و حسن اجرای امور باشند.

بازرس کل گیلان در ادامه روند فعالیت‌های نظارتی بازرسی را در ۶ گروه تخصصی مرتبط با تولید- اقتصاد- زمین و محیط زیست – منابع طبیعی- شهرداری‌ها و مسایل فرهنگی تشریح کرد و گفت : هز یک از این گروهها، اهداف و اولویت‌ها را بر اساس برنامه‌های ابلاغی سازمان بازرسی کل کشور پیگیری می‌کنند.

فرماندار رشت نیز امروز با حضور در تحریریه‌ی خبر صداوسیمای مرکز گیلان از تلاش‌های خستگی ناپذیر مجموع دست اندرکاران تهیه، تولید و انتشار اخبار در رسانه‌ی استانی قدردانی کرد.

کیا عاشوری در این مراسم رسانه را ظرفیتی منحصر و پل ارتباطی مردم با مسئولان دانست و تعامل رسانه‌ها با بخش‌های اجرایی و دولتی را زمینه ساز تسریع در روند ارایه‌ی خدمات به مردم و زمینه ساز وحدت ملی عنوان کرد.

  • نویسنده : مهرناز جوانمرد