ارز ترجیحی به بازار برنج آسیب می‌زند
ارز ترجیحی به بازار برنج آسیب می‌زند
نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ارز ترجیحی جز قانون نیست، گفت: این مسئله نه تنها به برنج بلکه به تمام تولیدات آسیب وارد می‌کند و سود آن به جیب وارد‌کننده می‌رسد این در حالی است که ضمن جلوگیری از واردات حداقل تا سه ماه نباید حق توزیع داشته باشند تا تولیدکنندگان متضرر نشوند...

 

به گزارش لاهیج دیلم ، جبار کوچکی‌نژاد در گفتگو با خبرنگاران، به فعالیت‌های مجلس شورای اسلامی در راستای تحقق شعار سال اشاره کرد و گفت: کمیسیون‌های مختلف مجلس از جمله کمیسیون اقتصادی بر اساس سیاست‌ها و رهنمودهای رهبری وارد عمل می‌شود تا قوانینی برای کمک به دولت تصویب شود.

وی با بیان اینکه جهش تولید با مشارکت مردم از جمله سیاست‌های رهبری است که دولت به تنهایی توان تحقق این مسئله را ندارد بلکه باید توسط مردم محقق شود، گفت: ناگفته نماند بیش از ۱۰ هزار همت از این منابع دست مردم است که نیازمند بستری هستیم که این منابع در جهت تولید به کار گرفته شود در غیر این صورت قطعاً این منابع منحرف می‌شود لذا هنر مجلس جهت‌دهی این منابع به سمت و سوی تولید است.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در خصوص بارش‌های اخیر و خسارتی که به شالیکاران وارد شد، صندوقی برای حمایت از کشاورزان که دارای بیمه هستند وجود دارد اما با این بارش قطعاً شاهد افت محصول و کاهش ۵۰ درصدی خواهیم بود و برداشت نیز چندین برابر هزینه دارد اما از طریق بیمه بخشی از این خسارت‌ها پرداخت خواهد شد و در جلسات متعددی که در صحن برگزار شد تذکرات فراوانی در خصوص تعیین تکلیف برنج داده شد لذا کمک‌های ویژه دولت در این برهه مهم خواهد بود.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه ارز ترجیحی جز قانون نیست، بیان کرد: این مسئله نه تنها به برنج بلکه به تمام تولیدات آسیب وارد می‌کند و سود آن به جیب وارد‌کننده می‌رسد لذا ضمن جلوگیری از واردات حداقل تا سه ماه نباید حق توزیع داشته باشند تا تولیدکنندگان متضرر نشوند.

وی ادامه داد: سال گذشته حدود ۲۰۰ میلیارد تومان در ردیف بودجه برای صندوق چای تخصیص یافته بود که در سال جاری این رقم حدود ۱۷۵ میلیارد تومان است لذا دولت قریب به ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومان برای خرید چای در نظر گرفته است اما روش خوبی نیست و اگر با سود ۴ درصدی در صندوق قرار بگیرد در بخش‌های مختلف می‌تواند منابع پایداری باشد.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به معضل ترافیک بیان کرد: در کل دنیا برای کنترل ترافیک از یک روش ترکیبی متشکل از ریلی و حمل و نقل عمومی بهره می‌گیرند اما در شهر رشت به علت تراکم جمعیت و مسیرهای محدود این ترافیک دوچندان شده است لذا شهرداری در راستای کنترل ترافیک در حال تلاش است اما تمام این اقدامات راه‌کار حل مشکل نیست بلکه باید در اطراف شهر راه‌های خروجی تعبیه شود تا بخش وسیعی از این مشکل حل شود.

  • نویسنده : حمید غمخوار