از نیروی انتظامی گرفته تا اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ! فرمانداری لاهیجان نیز مانند همیشه بی اعتنا از کنار اصحاب رسانه گذشت!
از نیروی انتظامی گرفته تا اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ! فرمانداری لاهیجان نیز مانند همیشه بی اعتنا از کنار اصحاب رسانه گذشت!
در حالیکه رئیس جمهور پزشکیان در تمام سخنان خود پس از انتخابات از وحدت ، همدلی و وفاق ملی سخن به میان آورد اما شکست خوردگان سیاسی جبهه ی پایداری هیچ تمایلی به این گفتمان نداشته و همواره برخلاف منویات رهبری انقلاب گام برداشتند....

لاهیج دیلم | پس از پایان انتخابات ریاست جمهوری و پیروزی دکتر مسعود پزشکیان در جدالی نابرابر، بازماندگان دولت شهید رئیسی از همان فردای شکست انتخاباتی ، عناد و کارشکنی ها را سرلوحه ی اقدامات شان قرار دادند .

در حالیکه رئیس جمهور پزشکیان در تمام سخنان خود پس از انتخابات از وحدت ، همدلی و وفاق ملی سخن به میان آورد اما شکست خوردگان سیاسی جبهه ی پایداری هیچ تمایلی به این گفتمان نداشته و همواره بر خلاف منویات رهبری انقلاب گام برداشتند.

اکنون که در این روزهای گرم و طاقت فرسای تابستانی به مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار، بازار آئین تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه داغ شده و همگان به تجلیل از رسانه روی آوردند اما در شهرستان لاهیجان بنظر می رسد همانند رویه ی ناصحیح و ناپسند سال های ماضی اختلافات و تسویه حساب های شخصی بر دعوت همگانی ارجحیت پیدا نموده است .

تصمیم رسانه ها جهت تحریم حضور در مراسم تکریم روز خبرنگار از سوی فرمانداری تا انتشار و صدور بیانیه در حضور فرماندار شهرستان لاهیجان در سال دیگر گرفته تا برگزاری تجلیل از خبرنگاران خاص توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان ، حواشی قابل ذکر عمر کوتاه مدت دولت شهید رئیسی بوده است .

انتخاب افراد نالایق و غیر متخصص در پست های مدیریتی ، جملگی نشانه هایی از ضعف نمایندگان دولت و منتخبین ملت در مجلس شورای اسلامی تحت عنوان ناظر بوده است .

اما فارغ از همه این مسایل ، از گذشتگان اینگونه نقل است که حرمت امامزاده با متولی آن است . اتفاقی که متأسفانه در طی این سالها هرگز از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان در قبال خبرنگاران و اصحاب رسانه صورت نپذیرفت و به تبع آن سایرین نیز چنین رویه ای در پیش گرفته اند و بنیان غلط آن را مدیریت اداره ارشاد بنا نهاد .

در چند سال اخیر نیز اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان بصورت گزینشی از خبرنگاران تجلیل بعمل آورده حال آنکه هیچ میزان و معیار خاصی نیز چه از جهت فعالیت ، چه از جهت محتوا و چه از جهت تاثیرگذاری در شرایط مختلف و برهای زمانی خاص کشور نمی توان برایش متصور بود .

حتی در اذهان بسیاری از اصحاب رسانه و حتی فعالین خبری اینگونه متبادر شده است که منتقدین دولت قبل از چنین مراسماتی سالهاست کنار زده شده اند . اماچه جای نگرانی ؟ دیگر امتداد آن راه به پایان رسید و اما جریان فکری اصلاح طلب هرگز پاسخ حذف را با حذف نخواهد داد و صرفا افرادی که شایسته جایگاه مدیرتی شان نیستند باتوصیه و استدعای حامیان دولت فعلی به موقعیت پیشین خود باز خواهند گشت.

فرمانداری شهرستان لاهیجان نیز به عنوان عالی ترین نهاد دولت ، سردمدار این اتفاق بوده و امسال به طور کلی برگزاری آئین تجلیل از خبرنگاران را حذف نموده است .

در ادامه فرماندهی انتظامی لاهیجان نیز با دعوت گزینشی از خبرنگاران نشان داد که اعتقادی به ارتباط مستمر با رسانه ها ندارد .
در حالیکه رسانه‌های شهرستان لاهیجان در طول سال با پوشش مناسب خبرهای معاونت اجتماعی پلیس و مجموعه فتا در جهت اگاهی رسانی به شهروندان به ایفای نقش پرداختند که زین پس این امور نیز منتفی خواهد شد تا عزیزان میزان تاثیرگذاری جریانات رسانه ای مختلف را دریابند .

اما از مدیریت خانه مطبوعات لاهیجان در این سالها نیز نباید گذشت .
در حالیکه رسانه های لاهیجان در یک فرآیند دموکراتیک سه نفر را به عنوان خانه مطبوعات شهرستان برگزیده بودند ، جناب علیپور توسط جناب بهمنی مدیرعامل وقت خانه مطبوعات گیلان منصوب گردیده بود که تاکنون نتوانست به اکثر قریب به اتفاق خواسته های فعالان رسانه جامه عمل بپوشاند که اتفاق تجلیل های گزینشی از خبرنگاران توسط نهاد های دولتی را و سکوت ایشان تنها یکی از مواردی بود که بیان گردید.

  • نویسنده : مهرناز جوانمرد