افزایش ۲۴ درصدی اعزام زائران گیلانی به اربعین حسینی
افزایش ۲۴ درصدی اعزام زائران گیلانی به اربعین حسینی
سخنگوی ستاد اربعین گیلان گفت: بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ زائر گیلانی اربعین از ۱۶ تا ۲۴ مرداد به پیاده‌روی اربعین اعزام شدند که نسبت به سال قبل ۲۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد....

به گزارش لاهیج دیلم ، محمد احمدی ادیب در گفتگویی گفت: از ۱۶ مرداد، نخستین روز اعزام زائران گیلانی اربعین تا کنون، ۳ هزار و ۵۴۸ نفر از گیلان با اتوبوس‌های ناوگان حمل‌ونقل عمومی به مرزهای مهران و خسروی منتقل شدند.

سخنگوی ستاد اربعین گیلان با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد زائران اربعین حسینی از مرز مهران رفتند، افزود: به دلیل امکاناتی مانند پارکینگ و خدمات‌دهی به زائران پس از عبور از مرز، بیشتر زائران از این مرز به کشور عراق وارد می‌شوند.

وی همچنین از افزایش ۱۵ درصدی تعداد سفرهای زائران اربعین امسال از گیلان به مرزها خبر داد و گفت: امسال زائران گیلانی با ۱۷۶ دستگاه اتوبوس ناوگان عمومی حمل‌ونقل از مبادی استان به مرزها منتقل شدند.

محمد احمدی ادیب از زائران اربعین خواست زمان سفر خود را مدیریت کنند و حتی سفر خود به عراق را به بعد از ایام اربعین و ازدحام در مرزها موکول کنند.

وی همچنین به زائران گیلانی توصیه کرد: خانواده‌ها می‌توانند با خودروهای شخصی خود به مرزها بروند و پس از پارک خودرو در پارکینگ‌های مرزی، به کشور عراق وارد شوند.

  • نویسنده : حمید غمخوار