با عزل رییس بیمارستان پیروز لاهیجان چه میزان از قصور مجموعه دانشگاه علوم پزشکی کاسته خواهد شد؟ / لزوم ورود دادستان قانونمند لاهیجان به این مهم / استاندار می توانست با عزل فرماندارش در لاهیجان ، تشویش صورت پذیرفته در افکار عمومی را التیام دهد
با عزل رییس بیمارستان پیروز لاهیجان چه میزان از قصور مجموعه دانشگاه علوم پزشکی کاسته خواهد شد؟ / لزوم ورود دادستان قانونمند لاهیجان به این مهم / استاندار می توانست با عزل فرماندارش در لاهیجان ، تشویش صورت پذیرفته در افکار عمومی را التیام دهد
آشوبی باید پاسخ دهد که اگر مدیر مجموعه ی بیمارستانی او صلاحیت و شایستگی استمرار در آن جایگاه را نداشته چرا و به چه دلیل در آن جایگاه قرار داده شد ؟ و اگر معضلات و مشکلات این بیمارستان اعم از خرابی سیستم ژنراتور و بسیاری از موارد دیگر همچون خرابی آسانسور و سیستم گرمایش و سرمایش در این بیمارستان پیش از این به سمع و نظر مدیران مجموعه ی علوم پزشکی در لاهیجان و استان قرار گرفته بوده، چرا پیگیری های صورت پذیرفته ی او! منجر به نتیجه نشد؟....

به گزارش پایگاه خبری لاهیج دیلم ، پس از انتشار خبر عزل رییس بیمارستان دولتی پیروز لاهیجان بدلیل قطعی برق در این مجموعه که انعکاس این خبر را در سطح کشوری به پیش برد ! ، حواشی بسیاری در فضای حقیقی و مجازی رخ داد .

اما در این میان ، موارد و مسائلی نهفته است که باید به افکار عمومی پاسخ داد:

آیا این حقیقت دارد که رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ،صرفا به این دلیل که رییس بیمارستان پاسخگوی تلفن همراهش نبود وی را برکنار کرده است ؟
آشوبی باید پاسخ دهد که اگر مدیر مجموعه ی بیمارستانی او صلاحیت و شایستگی استمرار در آن جایگاه را نداشته چرا و به چه دلیل در آن جایگاه قرار داده شد ؟ و اگر معضلات و مشکلات این بیمارستان اعم از خرابی سیستم ژنراتور و بسیاری از موارد دیگر همچون خرابی آسانسور و سیستم گرمایش و سرمایش در این بیمارستان پیش از این به سمع و نظر مدیران مجموعه ی علوم پزشکی در لاهیجان و استان قرار گرفته بوده ، چرا پیگیری های صورت پذیرفته ی او! منجر به نتیجه نشد؟

و اگر مدیریت این بیمارستان ، از انتقال مشکلات و معضلات این مجموعه خودداری نموده بود بنابراین چه کسی باید پاسخگو باشد؟ صرفا با عزل رییس سابق، ختم قائله را اعلام نمودید؟

بیمارستان دولتی پیروز که از بدو شروع فعالیتش بواسطه ی استفاده از مصالح بی کیفیت و یا کم کیفیت، در دولت وقت ، صرفا بخاطر شتابزدگی ها پس از تعطیل کردن دو بیمارستان دیگر در شهرستان لاهیجان سریعا مورد افتتاح و بهره برداری واقع شد، سالهاست در نظر افکار عمومی جلوه ای منفی پیدا کرده و با تغییرات مدیریتی آن هم چهره ی این مجموعه به این آسانی تطهیر نخواهد شد.

مجموعه ای از مدیران دولتی و فرمانداران و استانداران و روسای شبکه بهداشت و نمایندگان مجلس ! دخیل در قصه ی پر غصه ی این مجموعه بیمارستانی هستند که امروز باید در مقام پاسخگویی ظاهر شوند و این امر جز با ورود مدعی العموم تحقق نخواهد یافت .

حتما مکاتبات صورت پذیرفته در خصوص معضلات این بیمارستان از سوی روسای وقت و فعلی آن به فرمانداری و شبکه بهداشت و علوم پزشکی در طی این سالها ارجاع گردید که در موارد کثیری هم شاید به صورت محرمانه در شهرستان لاهیجان و استان گیلان مطرح شده باشد اما اینکه نتیجتا به کجا رسید را باید از زبان رییس علوم پزشکی گیلان شنید !

تشویش اذهان عمومی آن بود که یک قطعی برق ساده با توجه به شرایط بحران برق در کشور که همه ی دستگاه های دولتی را موظف و ملزم به آماده باش بودن می کرد ! منجر به یک فاجعه برای بیمارستانی با عنوان “ قطب درمانی شرق گیلان “ شد که شاید بنا بر این شد صرفا با عزل رییس بیمارستان پیروز ، پرونده این بیمارستان را هم به سرنوشت بیمارستان بین المللی قائم دچار کنند !

و اما مطلب پایانی!
عملکرد فرماندار فعلی لاهیجان در این مقوله به هیچ عنوان مورد پذیرش نیست . فرماندار لاهیجان می توانست با دعوت اعضا شورای تامین در محل فرمانداری با توجه به حساسیت هایی ک همواره بر روی این بیمارستان بوده و اشرافیتی که می بایست بر نقاط ضعف این مجموعه داشته باشد ، پیشگیری از وقوع حادثه را مد نظر قرار دهد . حضور او صرفا در روز حادثه و پس از آن هماهنگی های بعمل آمده میان فرمانداری لاهیجان و سازمان علوم پزشکی ، به هیچ عنوان نمی تواند هر دو ارگان دولتی را مبرا از قرار گرفتن در مظان اتهام نماید که این خودش مطالبه ی دیگر افکار عمومی از دادستان انقلابی شهرستان لاهیجان است.

صرف نظر از اینکه همه ی مدیران دخیل درافتتاح این بیمارستان و پیگیری معضلات و مشکلات پس از آن می بایست در معرض قانون ، مورد مواخذه قرار گیرند ، استاندار گیلان می توانست با عزل فرماندارش در لاهیجان ، این تشویش صورت پذیرفته در افکار عمومی این شهر و استان گیلان که خبرش در رسانه های کشوری نیز انعکاس داده شد ، التیام دهد ! که با توجه به شناختی که نسبت به او وجود دارد چنین انتظاری! بی معناست .
به امید آنکه قصه ی پر غصه ی پیروز !
پایانی هم داشته باشد !
پایانی خوش! که به کام لاهیجانی ها به تلخی نگراید!

  • نویسنده : حمید غمخوار