بندر گردشگری چمخاله اقتصاد دریامحور را محقق می کند
بندر گردشگری چمخاله اقتصاد دریامحور را محقق می کند
فرماندار لنگرود، بندر چمخاله را بندر گردشگری دانست و گفت: این بندر در کنار مزیت گردشگری برای منطقه، اقتصاد دریامحور را محقق می کند....

به گزارش لاهیج دیلم ، محمدرضا جلالی در گفت وگویی در حاشیه بازدید از بندر چمخاله، از جمله اقدامات ارزشمند انجام شده در شهرستان لنگرود طی چند سال اخیر را احداث بندر گردشگری چمخاله دانست و اظهار کرد: این بندر به مزیت های گردشگری شهرستان لنگرود می افزاید.

وی بندر چمخاله را تنها بندر گردشگری دریای خزر در شرق گیلان دانست و افزود: بندر چمخاله در کنار مزیت گردشگری برای منطقه، اقتصاد دریامحور را محقق می کند.

فرماندار لنگرود با بیان اینکه فاز نخست این پروژه به اتمام رسیده و در حال زیباسازی و احداث مسیر مواصلاتی هستیم، افزود: فاز دوم با حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی و با محوریت احداث اماکن اقامتی و مراکز تفرجگاهی و پارک ها دنبال می شود تا موجب ماندگاری گردشگران در سطح شهرستان شود.

جلالی با اشاره به اهتمام سازمان بنادر و دریانوردی جهت بهره برداری از بندر چمخاله، خاطرنشان کرد: به زودی شاهد اجرای فاز دوم خواهیم بود و بندر چاف و چمخاله متحول خواهد شد.

وی چاف و چمخاله را نگین گردشگری استان گیلان دانست و گفت: به واسطه حضور سرمایه گذاران شاهد هتل سازی و ایجاد اقامتگاه در این بندر خواهیم بود و بهره برداری از آن را عملیاتی خواهیم کرد.

فرماندار لنگرود با اشاره به هزینه کرد ۴۵۰ میلیارد تومانی در فاز اول با تعهد سازمان بنادر، یادآور شد: در این فاز بندر و اسکله ها را تعریف کردیم و در فاز بعدی اماکن اقامتی را ایجاد خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی جذب سرمایه گذاران برای فاز دوم بندر چمخاله را پیگیری می کند، افزود: به زودی شاهد اعلام سرمایه گذار از سوی سازمان بنادر خواهیم بود.

  • نویسنده : مهرناز جوانمرد