تداوم بارش های رگباری در گیلان تا یکشنبه
تداوم بارش های رگباری در گیلان تا یکشنبه
مدیرکل هواشناسی گیلان، از تداوم بارش های رگباری در استان تا یکشنبه هفته آینده خبر داد و گفت: هشدار سطح زرد هواشناسی صادر شده است...

به گزارش لاهیج دیلم ،محمد دادرس در گفت وگویی، آسمان گیلان را ابری و مه آلود دانست و اظهار کرد: کمینه و بیشینه دما طی امروز بین ۹ تا ۲۴ درجه سانتی گراد در نوسان است.

وی نقشه های هواشناسی را نشان دهنده تداوم فعالیت سامانه بارشی و خنک تا اوایل هفته آینده در منطقه دانست و افزود: این سامانه تا یکشنبه فعال خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به صدور هشدار سطح زرد، عنوان کرد: شرایط برای ابرناکی و مه آلود بودن هوا و وزش باد و بارندگی و رعد و برق و بارش تگرگ در مناطق مستعد، فراهم خواهد بود.

دادرس از احتمال آبگرفتگی منطقه ای و بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و مسیل ها و جاری شدن سیلاب موقتی و برخورد صاعقه خبر داد و گفت: بارش های رگباری و شدید طی این مدت پیش بینی می شود.

وی حداکثر ارتفاع موج دریای خزر در سواحل گیلان را بین ۶۰ تا ۱۰۰ سانتیمتر دانست و اضافه کرد: از اواخر وقت یکشنبه تا ظهر سه شنبه شاهد خروج سامانه بارشی و کاهش ابر و استقرار جوی غالبا پایدار خواهیم بود و افزایش نسبی دما طی روز مورد انتظار است

  • نویسنده : حمید غمخوار