تعطیلات اخیر مشکلات ما را عیان کرد
تعطیلات اخیر مشکلات ما را عیان کرد
ترافیک سنگین در خیابان‌های لاهیجان و جاده سنگر سیاهکل بازگیاگوراب تا میدان ابریشم و در ادامه تا میدان شیخ زاهد و همچنین جاده لاهیجان تا میدان سردار شهید املاکی لنگرود مردم ما را کلافه کرده است....

به گزارش لاهیج دیلم ، سلمان زارع نماینده مردم شریف شهرستان های لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با تبریک فرا رسیدن ماه شریف و پرخیر و برکت ربیع الاول ، ماه شادمانی و سُرور اهل بیت (ع) اظهار داشت:

شهرهای هدف گردشگری نیازمند توجه بیشتر جناب دکتر پزشکیان رییس جمهور محترم ، اعضای هیات دولت و بالاخص دکتر پورمحمدی رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، خانم دکتر صادق وزیر محترم راه و شهرسازی و مسئولان شرکت ساخت و توسعه حمل و نقل کشور در تکمیل هر چه سریعتر پروژه‌های نیمه تمام بر زمین مانده بالاخص جاده سنگر، سیاهکل بازکیاگوراب و سایر مسیرهای ملی منطقه شرق گیلان است.

ترافیک سنگین در خیابان‌های لاهیجان و جاده سنگر سیاهکل بازگیاگوراب تا میدان ابریشم و در ادامه تا میدان شیخ زاهد و همچنین جاده لاهیجان تا میدان سردار شهید املاکی لنگرود مردم ما را کلافه کرده است.

هموطنان ما نباید استرسی از بابت خدمت رسانی مسئولان داشته باشند و حق این مردم مهمان نواز و مسافران ما نیست که بدلیل ضعف زیرساختها ساعتها در ترافیک باشند.

متاسفانه تعطیلات نیمه شهریور ۱۴۰۳ روزهای شلوغ و فلج کننده ای را در سطح شهرستان های لاهیجان و سیاهکل رقم زد.

حضور پرشمار مسافران عزیز باعث ایجاد ترافیک در جاده ها و صف های طولانی پمپ بنزین ها و نانوایی ها و… شده است.

اگرچه زیبایی های لاهیجان و سیاهکل و ظرفیت های گردشگری اش برای مسافران و گردشگران لحظاتی زیبا و ساعاتی رویایی را می‌سازد و بخشی از اقتصاد شهرستان را نیز به تحرک در می آورد اما از سوی دیگر ضعف زیرساخت‌های آن نیازمند توجه ملی است چرا که لاهیجان و سیاهکل با اعتبارات ناچیز در سطح دو شهرستان درحال خدمات دهی ملی و بین المللی است.

از قدیم الایام لاهیجان با جاذبه های بی نظیر و خدادادی اش در کنار شهرستان سیاهکل و منطقه دیلمان بعنوان شهر هدف گردشگری بوده و با سابقه یک قرن مهمان‌نوازی از هموطنان عزیزمان، بدون شک حضور گردشگران و مسافران امری طبیعی و خدادادی است اما آنچه اهمیت دارد سرعت توسعه زیرساخت‌های آن در تمام حوزه ها از جمله جاده های بین راهی، هتلها، بیمارستانها، فن‌آوری نوین ارتباطی، توسعه شبکه برق و همچنین تکمیل پروژه های شهری است که باید بر اساس حجم ورود مسافران افزایش یابد.

این مهم جز با حمایتهای جناب دکتر پزشکیان ریاست محترم جمهوری، استاندار محترم، پیگیری‌های فرمانداران، تلاش و پشتکار بیشتر روسای ادارات، مطالبه گری مردم و اقناع سازی مدیران استانی و ملی از وضعیت فعلی و برنامه ریزی مدون برای توسعه زیرساخت‌ها محقق نخواهد شد‌.

سلمان زارع نماینده مردم شهرستان های لاهیجان و سیاهکل که این روزها با تعطیلی مجلس شورای اسلامی و حضور میدانی خود در سطح دو شهرستان شخصا پیگیر حل مشکلات مردم ،کارخانجات شالی کوبی ،کشاورزان برنجکار و چایکار و همچنین نحوه ارائه خدمات به مردم و مسافران بود در پایان از همکاری فرمانداران،شهرداران، بخشداران و عوامل اجرایی و پرسنل خدوم نیروی انتظامی و راهور ناجا ، روسای بیمارستان‌ها ، هتلداران، مسئولان اصناف، بازاریان و همچنین خویشتن داری مردم بافرهنگ منطقه در برخورد مناسب با مسافران و مهمانان تعطیلات اخیر تقدیر و تشکر نمود

  • نویسنده : حمید غمخوار