شاخص تهیه و بازنگری طرح هادی گیلان به ۹۸.۳ درصد رسید
شاخص تهیه و بازنگری طرح هادی گیلان به ۹۸.۳ درصد رسید
مدیرکل بنیاد مسکن گیلان، شاخص تهیه و بازنگری طرح های هادی روستایی استان را ۹۸.۳ درصد دانست و افزود: شاخص اجرای طرح هادی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان نیز از ۴۷.۱ درصد در سال ۱۴۰۰ به ۵۷.۳ درصد رسیده است....

به گزارش لاهیج دیلم ، حامد دائمی امروز، ۲۰ مردادماه در کمیته تصویب طرح های هادی روستایی استان گیلان، اظهار کرد: در ابتدای سال ۱۴۰۰ شاخص تهیه و بازنگری طرح های هادی روستایی ۹۷ درصد بود که با تهیه و بازنگری تعداد ۴۵۸ طرح هادی در روستاهای استان این شاخص در حال حاضر به ۹۸.۳ درصد رسیده است.

وی با اشاره به سیاست های جمعیتی دولت برای ازدیاد جمعیت، افزود: باید به تناسب این برنامه ریزی ها برای تامین نیازهای اولیه مردم از جمله مسکن نیز چاره اندیشی کنیم تا زمینه اجرای موفق این طرح فراهم شود.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان با بیان اینکه راه توسعه روستا از مسیر اجرای قانون جوانی جمعیت می گذرد، تصریح کرد: کار روستا و کسب درآمد از زمین ها و باغ ها نیازمند نیروی کار و جمعیت فعال است و برای رسیدن به این مهم باید زمینه افزایش جمعیت را از طریق رشد موالید یا مهاجرت معکوس فراهم کنیم.

دائمی ادامه داد: بنیاد مسکن در تلاش است با همکاری سایر ادارات و نهادهای ذی ربط زمینه اجرای قوانین بالادستی را فراهم کرده و افزایش رفاه روستاییان را میسر کند.

وی با بیان اینکه طرح هادی روستایی در یک افق ۱۰ ساله تهیه می‌شود، اضافه کرد: طرح هادی زمینه ساز توسعه روستاهاست.

موسی فکور، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان نیز عنوان کرد: در راستای خدمات‌رسانی به روستاهای استان اقدامات مطلوبی صورت گرفته که هدف از ارتقای خدمات در روستاها، حفظ بافت روستایی، عمل به رسالت تولید و تثبیت جمعیت روستایی است.

وی با بیان اینکه بازنگری در طرح‌های هادی استان تسریع و با جدیت پیگیری شود، اظهار کرد: افزایش محدوده روستایی و اجرای طرح هادی بسیاری از مشکلات را رفع خواهد کرد.

معاون استاندار گیلان تهیه و بازنگری طرح‌های هادی را موجب رضایتمندی مردم مناطق روستایی دانست و گفت: بایستی از تمام ظرفیت‌های موجود در جهت ارائه خدمت به مردم استفاده شود.

فکور تاکید کرد: هرچه امکانات رفاهی در روستاها مهیا شود، زمینه اشتغال و درآمد پایدار نیز افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه سرعت عمل در مجموعه بنیاد مسکن برای این طرح یک ضرورت است، خاطرنشان کرد: باید تلاش شود تا طرح هادی هدفگذاری شده امسال، محقق شود.

  • نویسنده : مهرناز جوانمرد