شناسایی ۷۷ فرصت سرمایه گذاری خارجی در گیلان
شناسایی ۷۷ فرصت سرمایه گذاری خارجی در گیلان
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گیلان، با اشاره به شناسایی ۴۱۳ عرصه سرمایه گذاری در استان گفت: در مجموع ۷۷ فرصت سرمایه گذاری خارجی را به ارزش ۱۴۱۳ میلیون یورو در استان شناسایی کردیم....

به گزارش لاهیج دیلم ،علیرضا نوروزی، پنجشنبه ۱۰ خردادماه در جلسه ستاد مولدسازی استان گیلان، با اشاره به آخرین وضعیت سرمایه گذاری خارجی در استان، اظهار کرد: در راستای اسناد بالادستی و قانون تشویق و حمایت سرمایه گذاری خارجی و تحقق شعار سال، شاهد توفیق دولت سیزدهم در حوزه سرمایه گذاری خارجی هستیم.

وی با اشاره به اجرای قانون جلب و حمایت سرمایه های خارجی از سال ۸۳ تاکنون، افزود: در این بازه زمانی بالغ بر دو میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی مصوب داشتیم که بالغ بر ۶۰۰ میلیون دلار را جذب کردیم؛ این در حالی است که ۲۵ درصد کل سرمایه گذاری خارجی استان در دوره ساله دولت سیزدهم بوده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گیلان با بیان اینکه ۲۲ پروژه فعال سرمایه گذاری خارجی در شهرستان های تالش، لاهیجان، شفت، رشت، آستارا، رضوانشهر و منطقه آزاد انزلی داریم، گفت: در دو ماهه امسال نیز موفق به جذب ۱.۱ میلیون دلار سرمایه خارجی شدیم.

نوروزی از شناسایی ۲۴ اولویت سرمایه گذاری در استان گیلان خبر داد و بیان کرد: در مجموع ۷۷ فرصت سرمایه گذاری خارجی را به ارزش ۱۴۱۳ میلیون یورو در استان شناسایی کردیم که در ۱۱ شهرستان پراکنده هستند.

وی منطقه آزاد انزلی را هم از نظر عرصه و هم از حیث مجوز یک فرصت برای سرمایه گذاری دانست و یادآور شد: ۱۴ فرصت سرمایه گذاری آماده برای معرفی به سرمایه گذار است که شامل زراعت چوب و آبزی پروری و گردشگری و… است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گیلان با اشاره به شناسایی ۴۱۳ عرصه سرمایه گذاری در استان و صدور مجوز بی نام برای ۲۰۴ عرصه، تاکید کرد: ۱۴۳ هزار درخواست صدور مجوز در سامانه صدور مجوزهای الکترونیکی داشتیم که ۷۱ درصد درخواست ها منجر به صدور مجوز شد.

  • نویسنده : حمید غمخوار