به گزارش لاهیج دیلم ، کاظم یوسفی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به تکالیف ابلاغی به شهرداریها در بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ اظهار کرد: یکی از محورهای اصلی این تکالیف، الکترونیکی کردن فرآیندهای شهرداری بهویژه در حوزه شهرسازی، صدور پروانه، پایانکار و پرداخت انواع عوارض است تا شهروندان بتوانند بدون مراجعه حضوری، خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.
وی با بیان اینکه زیرساخت اصلی این طرح بر پایه نقشههای هوایی، سامانههای GIS و نرمافزارهای مالی و شهرسازی است، افزود: شهرداریهای رشت، بندرانزلی، لاهیجان، رضوانشهر و صومعهسرا گامهای اولیه را در این مسیر برداشتهاند و سامانههای جدید در قالب برنامههای الکترونیکی شهر هوشمند در حال اجراست.
مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری گیلان تصریح کرد: با اصلاح نقشههای هوایی و یکپارچهسازی دادههای شهری، اختلاف موجود میان نقشههای شهرداری، گاز، برق، آب و فاضلاب برطرف میشود و همه دستگاههای خدمات رسان در یک پنجره واحد شهری با هم ارتباط خواهند داشت.
یوسفی افزود: برای اجرای این طرح، حدود ۷۰ میلیارد تومان اعتبار به حساب شهرداریها واریز شده است و در حال حاضر، مراحل مربوط به خرید سرور، بهروزرسانی نرمافزارها و تکمیل لایههای اطلاعاتی در دست اقدام است.
وی با اشاره به لزوم ساماندهی ناوگان حملونقل شهری نیز گفت: بر اساس دستور استاندار گیلان، شناسایی تاکسیهای فرسوده درون و برونشهری آغاز شده و حدود دو هزار دستگاه تاکسی نیازمند بازسازی یا نوسازی هستند.
مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری گیلان تأکید کرد: تلاش میشود با استفاده از ظرفیتهای منطقه آزاد انزلی، تسهیلات بانکی و منابع سایر دستگاهها، زمینه نوسازی ناوگان تاکسیرانی و حملونقل عمومی فراهم شود تا خدمات شهری در استان گیلان به سمت مدیریت هوشمند و الکترونیکی حرکت کند.
- نویسنده : مهرناز جوانمرد




