نصب بیش از ۵۰۰ کیلومتر کابل خودنگهدار در گیلان
نصب بیش از ۵۰۰ کیلومتر کابل خودنگهدار در گیلان
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان از جایگزینی ۵۵۰ کیلومتر سیم فرسوده با کابل خودنگه در استان با بیش از ۵۱۹ میلیاردتومان هزینه خبر داد....

به گزارش لاهیج دیلم ، مسعود صادقی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۵۵۰ کیلومتر شبکه فرسوده انتقال برق در مناطق مختلف گیلان با کابل خودنگهدار جایگزین و ۴۰۰ دستگاه ترانسفورماتور و ۱۸ فیدر فشار متوسط هم در این مدت در استان نصب و راه اندازی شد.

وی با بیان اینکه برای بازسازی شبکه فرسوده انتقال و توزیع انرژی برق گیلان امسال ۵۱۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان هزینه شده است، افزود: متخصصان و کارشناسان این شرکت برای بازسازی این شبکه‌ها به عنوان هدف و چالش اساسی به صورت شبانه روزی تلاش می‌کنند.

صادقی با اشاره به اینکه گیلان بیش از ۲۰ هزار کیلومتر شبکه فشار ضعیف دارد، گفت: هنوز حدود ۱۰ هزار کیلومتر از شبکه‌های برق استان سیمی است که باید به زودی با کابل خودنگه دار جایگزین شود.

وی اضافه کرد: به دلیل شرایط جوی و مواجهه با بحران‌های طبیعی همانند بارش‌های برف سنگین، رطوبت و شرجی بودن هوا، تندباد و طوفان‌های فصلی در گیلان، شبکه‌های توزیع برق به ویژه در حوزه فشار ضعیف باید هر چه سریعتر نوسازی و مقاوم سازی شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان، جلوگیری از اتلاف انرژی، کاهش هزینه نگهداری شبکه، افزایش ضریب ایمنی، زیباسازی شهری و روستایی و کاهش میزان استفاده‌های غیرمجاز از برق را از مزایای اصلی استفاده از کابل خودنگهدار در شبکه‌های هوایی توزیع برق عنوان کرد.

  • نویسنده : مهرناز جوانمرد