هیچ مدرسه‌ای در گیلان بدون معلم نیست
هیچ مدرسه‌ای در گیلان بدون معلم نیست
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه هیچ مدرسه‌ای در استان بدون معلم نیست، گفت: تعداد ۱۵۰۰ بازنشسته و تعداد ۱۵۰۰ نو معلم در گیلان جذب شده است....

به گزارش لاهیج دیلم ،محمدحسین رمضانی گفت: هم سویی آموزش و پرورش با والدین و دانش آموزان از طریق رسانه‌ها تحقق می‌پذیرد و از این رو تعامل گسترده با اصحاب رسانه بسیار اهمیت دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه این استان آماده پذیرایی و استقبال از دانش آموزان است، گفت: گزارش گیری آمادگی مدارس در شهرستان‌های گیلان جهت استقبال از دانش آموزان در حال انجام است.

به گفته رمضانی، ایمن سازی مدارس و تجهیز زیرساخت‌های ورزشی مدارس و تقویت زیرساخت‌های آموزشی انجام شده است.

وی از ثبت نام ۹۷ درصد دانش آموزان در گیلان خبر داد و افزود: گیلان با ۳۸۰۰ مدرسه، ۱۹ هزار و ۲۵ هزار معلم پذیرای ۳۷۷ هزار دانش آموز با شعار برای ایران برای مدرسه آماده بازگشایی امن و بدون دغدغه مدارس است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه هیچ مدرسه‌ای در استان بدون معلم نیست، گفت: تعداد ۱۵۰۰ بازنشسته و تعداد ۱۵۰۰ نو معلم در گیلان جذب شده است.

رمضانی با اشاره به اینکه از ۲۶ شهریور بازگشایی مدارس شروع شده است، اضافه کرد: بازگشایی مدارس با جشن غنچه‌ها، شکوفه‌ها و جوانه‌ها در گیلان انجام شده است.

وی با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس با بازگشایی مدارس افزود: زنگ نماز همزمان با شروع سال تحصیلی جدید با سخنرانی آیت الله فلاحتی در گیلان نواخته می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش با اشاره به سرفصل‌های مهم آموزش در ابعاد مختلف اضافه کرد: تبیین فرهنگ انقلاب اسلامی و همچنین انتقال علم و دانش برای دانش آموزان در دستور کار قرار دارد.

رمضانی با تاکید بر لزوم نهادینه سازی خودساختگی در بین دانش آموزان بیان کرد: علم آموزی در افراد باید همراه با معنویت افزایی در آموزش و پرورش باشد.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه پوشاک افزود: ساماندهی خرید و فروش پوشاک مدارس گیلان در سامانه پوشاک مد نظر بوده و واسطه گری در این سامانه حذف شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از راه اندازی رادیو انجمن برای نخستین بار در این استان خبر داد و اضافه کرد: این رسانه جهت ارتباط گسترده بین خانواده‌ها، مدارس و دانش آموزان با کمک صدا و سیما در گیلان راه اندازی شده است.

رمضانی با اشاره به تقویت زیرساخت‌های ورزشی مدارس گیلان بیان کرد: بیش از ۶۰ زمین چمن و ۱۲ زمین والیبال ساحلی در گیلان وجود دارد که این آمارها در سه سال گذشته به تعداد انگشتان دست نمی‌رسید.

  • نویسنده : مهرناز جوانمرد