به گزارش لاهیج دیلم ، فرید حبیبی رودسری مدیر درمان تأمین اجتماعی استان گیلان در گفتگو با خبرنگاران، از پرداخت بخشی از مطالبات معوق دانشگاه علوم پزشکی گیلان و داروخانههای خصوصی طرف قرارداد در بازه زمانی ۲۴ ساعت آینده خبر داد و این اقدام را حلقهای مهم در زنجیره پایداری خدمترسانی به بیمهشدگان برشمرد و اظهار کرد: در راستای استمرار خدماترسانی، افزایش توان مالی مراکز ارائهدهنده خدمت و جلوگیری از ایجاد وقفه در چرخه درمان، دو ماه از مطالبات دانشگاه علوم پزشکی گیلان و یک ماه از مطالبات داروخانههای خصوصی طرف قرارداد مدیریت درمان استان، تخصیص یافته و تا ۲۴ ساعت آینده پرداخت میشود.
مدیر درمان تأمین اجتماعی گیلان با اشاره به نقش این پرداختها در تعادلبخشی به جریان مالی حوزه سلامت اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان و داروخانههای همکار، بازوی اصلی ارائه خدمات درمانی و دارویی به بیمهشدگان هستند، هرگونه اختلال مالی در روند تأمین اعتبارات، میتواند خدماترسانی را دچار چالش و بیمهشدگان را با تأخیر و دشواری مواجه کند. از اینرو پرداخت بهموقع مطالبات از مهمترین رویکردهای سازمان تأمین اجتماعی در ماههای اخیر بوده است.
حبیبی رودسری با بیان اینکه تسریع تخصیص اعتبارات نتیجه پیگیریهای مستقیم و مستمر مدیریت درمان استان بوده، گفت: ثبت، بررسی و تأیید این اعتبارات با پیگیریهای مداوم کارشناسان و مکاتبات منظم با ستاد مرکزی انجام شد. طی هفتههای گذشته جلسات متعدد تخصصی با هدف تسریع روند پرداختها برگزار شد و اکنون با تخصیص اعتبارات، شاهد اجرای عملی آن هستیم.
وی ادامه داد: پرداخت مطالبات صرفاً یک اقدام مالی نیست، بلکه بخشی از رویکرد سازمان برای تقویت تعامل با شبکه درمانی و جلوگیری از آسیب به کیفیت خدمات سلامت محسوب میشود. ثبات اقتصادی مراکز ارائهدهنده خدمت، رابطه مستقیم با کیفیت ارائه خدمات، دسترسی دارویی و رضایتمندی بیمهشدگان دار
مدیر درمان تأمین اجتماعی گیلان با تأکید بر لزوم استمرار این روند، بیان کرد: برنامهریزیها برای پرداخت مابقی مطالبات نیز در دستور کار قرار دارد. انتظار داریم با پیگیریهای انجامشده، باقیمانده مطالبات دانشگاه و داروخانهها نیز در کوتاهترین زمان ممکن تسویه شود.
حبیبی با قدردانی از همکاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان و داروخانههای همکار، اضافه کرد: تعامل سازنده میان مجموعه تأمین اجتماعی و مراکز درمانی و دارویی کشور، پایهگذار ارائه خدمات موثر به بیمهشدگان است. دانشگاه علوم پزشکی گیلان و داروخانههای طرف قرارداد، همواره با وجود تأخیر در پرداختها، همراهی مطلوبی در ارائه خدمات داشتهاند که این اقدام مالی، میتواند روند همکاری را تقویت و تسهیل کند.
به گفته وی، هدف اصلی مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان، حفظ و ارتقای سطح خدمات درمانی برای بیمهشدگان است. با تثبیت منابع مالی و استمرار حمایت از ارائهدهندگان خدمات، امیدواریم شاهد کاهش مطالبات انباشته و تقویت چرخه درمان در استان باشیم
- نویسنده : حمید غمخوار




