گیلان قطب پیوند شمال کشور است
گیلان قطب پیوند شمال کشور است
رئیس علوم پزشکی گیلان، در حال حاضر پیوند کبد و کلیه و پوست و قرنیه را انجام می دهیم و به دنبال دو پیوند قلب و ریه هستیم و مقدمات کار فراهم شده و پس از تکمیل ساختمان مرکز پیوند در رشت، راه اندازی می شود....

به گزارش لاهیج دیلم ، دکتر محمدتقی آشوبی دکتر امروز، ۱۸ مردادماه در آیین تجلیل از خیرین سلامت استان گیلان، از جلب اعتماد خیرین سلامت استان خبر داد و اظهار کرد: گیلان استانی سرسبز است، اما در فضای فیزیکی بهداشت و درمان محرومیت دارد.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت های ملی و استانی و خیرین برای جبران عقب ماندگی های حوزه سلامت، افزود: با خیرین سلامت تعامل قوی داریم و ساخت مرکز سرطان و مرکز پیوند استان را دنبال می کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، رتبه های اول تا سوم مرگ و میر استان را مرتبط با سرطان دانست و تاکید کرد: گیلان قطب پیوند شمال کشور بوده و ساختمان جدید مرکز پیوند استان پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی دارد.

آشوبی به کمک خیران برای احداث مراکز خدمات جامع سلامت اشاره و عنوان کرد: فرسودگی مراکز درمانی شهرستان رشت بیشتر از سایر شهرستان هاست.

وی با بیان اینکه زاد و ولد در گیلان کم بوده و دارای جمعیت سالمند بالا هستیم، گفت: احداث مراکز خدمات جامع سلامت در گیلان اهمیت زیادی دارد.

رئیس علوم پزشکی گیلان این استان را دارای ۱۱۰۰ خیر در حوزه سلامت دانست و اضافه کرد: در حال حاضر پیوند کبد و کلیه و پوست و قرنیه را انجام می دهیم و به دنبال دو پیوند قلب و ریه هستیم و مقدمات کار فراهم شده و پس از تکمیل ساختمان مرکز پیوند در رشت، راه اندازی می شود.

وی با بیان اینکه خیرین سلامت گیلان امسال بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان کمک کردند، یادآور شد: جمعیت گیلان دو و نیم میلیون نفر است، اما امکانات بهداشت و درمان استان صرف جمعیت ۱۰ میلیون نفری می شود و وظیفه پذیرش همه بیماران را داریم.

در این مراسم از خیرین سلامت گیلان تقدیر شد.

  • نویسنده : مهرناز جوانمرد