بازدید از موزه‌ها برای کودکان رایگان شد
بازدید از موزه‌ها برای کودکان رایگان شد
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان گفت: کودکان می‌توانند صورت رایگان به مدت یک هفته از فضای موزه‌های این استان استفاده کنند....

به گزارش لاهیج دیلم ، ولی جهانی در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه موزه‌ها گنجینه‌هایی برای انتقال فرهنگ پاسداشت هویت، اصالت و تاریخ به نسل نو است، اظهار کرد: از این رو تصمیم یادشده اتخاذ شد تا کودکان این دیار به‌صورت رایگان به مدت یک هفته از فضای موزه‌ها بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه گیلان با ۵ هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی شناخته شده و یک هزار و ۲۷۲ اثر ثبت شده در فهرست ملی، اکو موزه‌ای فراخ بر بلندای ایران است، ادامه داد: امروز، میراث باستانی گیلان بازویی توانمند برای گردشگری است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان با بیان اینکه ۲۷ موزه در استان وجود دارد که ۱۲ موزه در سه سال اخیر اضافه و به بهره‌برداری رسیده است، تصریح کرد: قلعه‌رودخان، ماسوله و موزه میراث روستایی سه جاذبه پیشگام در جذب گردشگر هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر گنجینه بیستون رشت به دلیل تعمیرات قابل بازدید نیست، ادامه داد: به مناسبت هفته ملی کودک موزه‌های موزه میراث روستایی گیلان، موزه جنگ جهانی دوم و موزه چای لاهیجان به‌صورت رایگان به روی کودکان استان گشوده است.

  • نویسنده : امید غمخوار