طرح‌های آبیاری نوین در باغ‌های چای اجرا شود
طرح‌های آبیاری نوین در باغ‌های چای اجرا شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان بر لزوم اجرای طرح‌های آبیاری نوین در سطح باغ‌های چای با هدف افزایش تولید این محصول کشاورزی تاکید کرد. به گزارش لاهیج دیلم ،علی درجانی عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید از باغات و کارخانجات چای آستانه اشرفیه در گفت وگویی اظهار داشت: اجرای طرح های نوین و آبیاری مناسب باغات چای موجب […]

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان بر لزوم اجرای طرح‌های آبیاری نوین در سطح باغ‌های چای با هدف افزایش تولید این محصول کشاورزی تاکید کرد.

به گزارش لاهیج دیلم ،علی درجانی عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید از باغات و کارخانجات چای آستانه اشرفیه در گفت وگویی اظهار داشت: اجرای طرح های نوین و آبیاری مناسب باغات چای موجب می شود تا چایکاران محصول چای باکیفیت تری را نیز به دست اوردند.

وی با اشاره به سیاست های دولت در زمینه حمایت تولید محصول چای داخلی افزود:  پرداخت تسهیلات مناسب به چایکاران به منظور اجرای  طرح های ابیاری مناسب باغات چای در اولویت و برنامه های جهاد کشاورزی استان گیلان قرار دارد.

درجانی همچنین  ضمن تاکید بر حمایت بیشتر از چایکاران و کارخانه داران چای گفت: امیدواریم با توجه به سیاست های حمایتی دولت شاهد تحولات خوبی در این بخش کشاورزی باشیم و این روند همچنان ادامه پیدا کند.

جمعی از چایکاران استانه اشرفیه نیز در این بازدید به بیان خواسته ها و مشکلات خود پرداخته و خواستار اجرای طرح های آبیاری نوین در باغات چای  شدند.

شهرستان آستانه اشرفیه در ۳۵ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع شده و ۴۶۰ هکتار باغ چای در حوزه دهستان کیسم از توابع بخش مرکزی و همچنین دو کارخانه چای دارد.

در استان‌های گیلان و مازندران ۲۵ تا ۲۸ هزار هکتار باغ چای وجود دارد که ۹۰ درصد این باغ‌ها در گیلان واقع است. برداشت برگ سبز چای هر ساله در سه چین بهاره، تابستانه و پاییزه صورت می‌گیرد که چین بهاره از اوایل اردیبهشت ماه، تابستانه از نیمه دوم خردادماه و چین پاییزه در شهریور و مهرماه انجام می‌شود