سرپرست استانداری گیلان عنوان کرد: بوم‌گردی؛ یکی از شیوه‌های افزایش سهم اشتغال در گردشگری گیلان
سرپرست استانداری گیلان عنوان کرد: بوم‌گردی؛ یکی از شیوه‌های افزایش سهم اشتغال در گردشگری گیلان

سرپرست استانداری گیلان، بوم‌گردی را یکی از شیوه‌های افزایش سهم اشتغال در گردشگری استان گیلان عنوان و اظهار کرد: بوم‌گردی در استان با داشتن ویژگی و امتیازهای متنوع اقلیمی جغرافیایی می‌تواند در راستای حفاظت از جوامع محلی و معرفی فرهنگ بالای مردم گیلان به گردشگران موثر باشد. به گزارش لاهیج دیلم ، ارسلان زارع در مراسم افتتاح طرح […]

سرپرست استانداری گیلان، بوم‌گردی را یکی از شیوه‌های افزایش سهم اشتغال در گردشگری استان گیلان عنوان و اظهار کرد: بوم‌گردی در استان با داشتن ویژگی و امتیازهای متنوع اقلیمی جغرافیایی می‌تواند در راستای حفاظت از جوامع محلی و معرفی فرهنگ بالای مردم گیلان به گردشگران موثر باشد.

به گزارش لاهیج دیلم ، ارسلان زارع در مراسم افتتاح طرح بوم‌گردی در روستای دهسر شهرستان لاهیجان، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته دستگاه های اجرایی در ارائه خدمت به مردم شریف لاهیجان با مشارکت فعالان بخش خصوصی، همکاری شوراهای اسلامی و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، افزود: اجرای طرح های بوم‌گردی در راستای برنامه‌های ستاد اقتصاد مقاومتی که مورد نظر رهبر معظم انقلاب و دولت تدبیر و امید بوده است، ‌با حمایت دولت توسط بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران اجرا می شود.

وی بوم‌گردی را یکی از شیوه‌های افزایش سهم اشتغال در گردشگری استان گیلان عنوان و اظهار کرد: بوم‌گردی در استان با داشتن ویژگی و امتیازهای متنوع اقلیمی جغرافیایی می‌تواند در راستای حفاظت از جوامع محلی و معرفی فرهنگ بالای مردم گیلان به گردشگران موثر باشد.

سرپرست استانداری گیلان با اشاره به اینکه طرح‌های بوم‌گردی در کنار اقدامات فرهنگی زمینه اشتغال و منفعت اقتصادی برای مردم را فراهم می‌کند، گفت: یکی از طرح‌هایی که دولت اعتدال با در نظر گرفتن تسهیلات گوناگون به ویژه در مناطقی که آداب و رسوم متنوعی دارد، مد نظر قرار داده بوم‌گردی است.

زارع با بیان اینکه گسترش بوم‌گردی زمینه جذب بیشتر گردشگر را فراهم می‌کند و البته برای سرمایه گذاران توجیه اقتصادی دارد، خاطرنشان کرد: در کنار توسعه بخش گردشگری واحدهای بوم‌گردی می‌تواند بستری برای ترویج و معرفی صنایع دستی باشد و یقینا مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه دولت‌ها و کشورهای دنیا برای رسیدن به توسعه پایدار حفظ محیط زیست را هدف‌گذاری می‌کنند، یادآور شد: طرح‌های بوم‌گردی با سازه‌های چوبی و محوطه‌سازی متناسب با طبیعت به طریق اولی محیط زیست را حفظ می‌کنند