یادداشت لاهیج دیلم | تعطیلی دو بیمارستان لاهیجان در زمان نیکفر- میرغصنفری| از تعامل نماینده مخالف دولت و فرماندار منصوب دولت در لاهیجان چه بهره ای عاید این شهرستان شد ؟
یادداشت لاهیج دیلم | تعطیلی دو بیمارستان لاهیجان در زمان نیکفر- میرغصنفری| از تعامل نماینده مخالف دولت و فرماندار منصوب دولت در لاهیجان چه بهره ای عاید این شهرستان شد ؟

به گزارش پایگاه خبری لاهیج دیلم ، نیمه دوم اسفند ماه سال گذشته بود که شهرستان لاهیجان بعنوان میزبان ریاست محترم جمهور دکتر حسن روحانی ، پذیرای کاروان تدبیر و امید گردید . همزمان با حضور رییس جمهور در گیلان و سخنرانی در استادیوم ورزشی تختی شهرستان لاهیجان ، افتتاح چندین پروژه فرهنگی – آموزشی […]

به گزارش پایگاه خبری لاهیج دیلم ، نیمه دوم اسفند ماه سال گذشته بود که شهرستان لاهیجان بعنوان میزبان ریاست محترم جمهور دکتر حسن روحانی ، پذیرای کاروان تدبیر و امید گردید .
همزمان با حضور رییس جمهور در گیلان و سخنرانی در استادیوم ورزشی تختی شهرستان لاهیجان ، افتتاح چندین پروژه فرهنگی – آموزشی و درمانی و عمرانی در دستور کار قرار گرفت که بیمارستان دولتی پیروز لاهیجان نیز با حضور وزیر بهداشت ، درمان و بصورت ویدئو کنفرانس توسط رییس جمهور افتتاح گردید .

این افتتاح در حالی صورت پذیرفت که فعالیت دو بیمارستان دیگر به نام سیدالشهداء علیه السلام و بیمارستان ۲۲ آبان متوقف و تمامی امکانات پزشکی و غیرپزشکی اعم از پتو ، ملحفه و … بصورت کاملا ضربتی به بیمارستان جدید انتقال یافت .
در همین وضعیت بود که خبر انتقال کارمندان و پرسنل دو بیمارستان تعطیل شده ی این شهرستان به بیمارستان تازه تاسیس پیروز ، با موجی از اعتراضات ، انتقادات و نارضایتی های عمومی روبرو شد اما هماهنگی های صورت گرفته ما بین فرماندار دولت در شهرستان لاهیجان و ذبیح نیکفر لیالستانی نماینده فعلی مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی از توقف این روند غیر تخصصی و غیر حرفه ای ممانعت بعمل آورد .

میرغضنفری فرماندار لاهیجان پس از سفر رییس جمهور به گیلان با اشاره به تخصیص اعتبار ویژه ۴۷ میلیارد تومانی از محل اعتبارات سفر رییس جمهوری افزود :
از این میزان اعتبارات، ۲ میلیارد تومان به موزه چای، ۵ میلیارد تومان به احداث مجتمع فرهنگی، ۵ میلیارد تومان به تکمیل سالن ورزشی تختی، ۵ میلیارد تومان به تاسیسات فاضلاب و ۳۰ میلیارد تومان به ساماندهی سواحل و رودخانه ها که به شدت از نظر بحث آب و فاضلاب دچار مشکل هستند، تخصیص داده شده است.

فارغ از بحث تخصیص اعتبارات ، همه ی این در حالیست که پس از گذشت ۷ ماه از افتتاح بیمارستان پیروز ، بسیاری از مردم لاهیجان هنوز هم از مراجعه برای درمان به این بیمارستان اجتناب می کنند و پرسنل و کادر پزشکی ، پرستاری و خدماتی نیز خواستار بازگشایی بیمارستان های تعطیل شده می باشند اما آنچه این روز ها خیلی رخ می نمایاند عملکردی است که سید اسماعیل میرغضنفری در قالب گفتمان تعامل به نام همکاری با نماینده ی مخالف دولت در پیش گرفته و حفظ پیمان سیاسی خود پیش از عزیمت به لاهیجان از آن سوی گیلان را در اولویت وظایف اصلی فرمانداری که رفع بسیاری از معضلات و مشکلات حوزه شهری و روستایی است قرار داده است. .

لازم به ذکر است با توجه به نزدیکی انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی و گمانه زنی های منابع موثق خبری مبنی بر اینکه یار مجلس نشین نماینده عالی دولت در شهرستان لاهیجان ، کرسی مجلس یازدهم را در اختیار رقیب قدر خود قرار خواهد داد ، باید منتظر ماند و دید آیا مردم این شهرستان که در زمان این فرماندار و نماینده مجلس با تعطیلی این دو بیمارستان مواجه شده اند ، مجددا بازگشایی بیمارستان های تعطیل شده ی ۲۲ ابان و سیدالشهداء لاهیجان را بدون حضور نیکفر و میرغضنفری ( این سادات جلیل القدر ) شاهد خواهند بود یا خیر ؟

گفتنی است رسانه خبری گیل و دیلم در اخبار تحلیلی آتی نسبت به چگونگی تزریق اعتبارات دریافتی برای تکمیل سالن تختی ، ساماندهی سواحل و رودخانه ها و احداث مجتمع فرهنگی و از طرف دیگر بررسی صحت ادعاهای فرماندار محترم در این خصوص اختصاصا به موارد مذکور خواهد پرداخت .