روند فروش اراضی کشاورزی گیلان افزایشی است
روند فروش اراضی کشاورزی گیلان افزایشی است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: فروش زمین در گیلان روند افزایشی پیدا کرده است. به گزارش لاهیج دیلم، علی درجانی با بیان اینکه در حال حاضر مهم ترین دغدغه بخش کشاورزی جلوگیری از تغییرکاربری زمین های کشاورزی است، گفت:  متاسفانه فروش زمین در گیلان روند افزایشی پیدا کرده است. وی با بیان اینکه فروش اراضی کشاورزی […]

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: فروش زمین در گیلان روند افزایشی پیدا کرده است.

به گزارش لاهیج دیلم، علی درجانی با بیان اینکه در حال حاضر مهم ترین دغدغه بخش کشاورزی جلوگیری از تغییرکاربری زمین های کشاورزی است، گفت:  متاسفانه فروش زمین در گیلان روند افزایشی پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه فروش اراضی کشاورزی یکی از عوامل قیمت بالای تمام شده تولید محصول کشاورزی و قیمت پایین عرضه آن است، ادامه داد: ورود علم به مزرعه می تواند این روند را معکوس کند.

درجانی خاطرنشان کرد: گیلان با وجود موسسات و مراکز مهم علمی، تحقیقاتی و برخورداری از منابع مناسب تولید شرایط ایده عالی را برای رونق بخش کشاورزی و افزایش بهره وری دارد.

وی راه افزایش درآمد و بهره وری کشاورزی را خروج از کشاورزی سنتی بیان کرد و گفت: با ورود دانش به مزرعه میزان اشتباهات کاهش و کیفت محصول افزایش می یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان  با اشاره به اینکه امسال در تولید برنج سفید نسبت به سال گذشته حدود ۱۰ درصد افزایش داشتیم،افزود: یکی از راهکارهای افزایش درآمد کشاورزان توسعه کشت دوم و پرورش راتون است.

درجانی، اجرای طرح کشت دوم در اراضی شالیزاری استان گیلان را از راهکارهای اساسی افزایش تولید محصولات کشاورزی، ایجاد اشتغال و تامین نیاز غذایی جامعه دانست و گفت: وجود ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری، یک ظرفیت بالقوه در استان است که بهره گیری از این ظرفیت می تواند، خروج از تک محصولی و پایداری تولید را تضمین کند.

وی از اهداف مهم اجرای این طرح را استفاده بهینه از اراضی شالیزاری استان در تمام طول سال و افزایش درآمد کشاورزان، ایجاد اشتغال در سطح روستاها و مناطق مورد کشت، کاهش مصرف کودهای شیمیایی به دلیل استفاده از بقولات بعنوان کشت دوم در تناوب بیان کرد