مرمت خانه تاریخی صادقی پایان یافت
مرمت خانه تاریخی صادقی پایان یافت

مرحله دوم مرمت خانه تاریخی صادقی لاهیجان به پایان رسید. به گزارش لاهیج دیلم، شهرود امیرانتخابی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: مرحله دوم مرمت خانه تاریخی صادقی که از ابتدای تیر آغاز شده بود، در ۳ ماه به پایان رسید. او افزود: در این مرحله دیوار‌های حیاط اطراف بنا، احیاء سر در ورودی قدیمی […]

مرحله دوم مرمت خانه تاریخی صادقی لاهیجان به پایان رسید.

به گزارش لاهیج دیلم، شهرود امیرانتخابی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: مرحله دوم مرمت خانه تاریخی صادقی که از ابتدای تیر آغاز شده بود، در ۳ ماه به پایان رسید.

او افزود: در این مرحله دیوار‌های حیاط اطراف بنا، احیاء سر در ورودی قدیمی و سرویس بهداشتی با ۱۷۵ میلیارد ریال هزینه مرمت شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان اظهار داشت: مرحله نخست مرمت دیوار‌های حیاط اطراف بنا در سال ۹۶ با ۴۵۰ میلیون ریال هزینه اجرا شده بود.

امیرانتخابی با بیان اینکه خانه تاریخی محمد صادقی مربوط به دوره قاجار است که در بافت قدیمی شهر لاهیجان قرار دارد، گفت: این خانه تاریخی ۲۴ آذر ۱۳۵۴ با شماره ۱۴۹۸ به عنوان اثر ملی به ثبت رسید.

او در خصوص ویژگی‌های معماری و تزئینات این بنا افزود: ساختمان این بنای تاریخی از یک تالار و یک شاه نشین با طاق گنبدی و ارسی‌های مشبک با شیشه‌های رنگی تشکیل شده است، اتاق‌های جنبی این بنا نیز تزئینات نقاشی و گچبری دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان تصریح کرد: تزئینات این بنا بسیار ظریف و استادانه اجرا شده است و به طور کامل مشخصات معماری مسکونی دوره قاجار در گیلان را به تصویر می‌کشد