اهدای نشان  درجه یک هنری کشور به شاعر گیلانی
اهدای نشان  درجه یک هنری کشور به شاعر گیلانی

هفتمین نشان  درجه یک هنری کشور به اکبر اکسیر شاعر گیلانی اهدا شد. به گزارش لاهیج دیلم به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، فیروز فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان امروز گفت: شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور به اکبر اکسیر، شاعر گیلانی که بنیانگذار شعر فرانو است نشان درجه یک هنری اهدا کردند. او، با بیان اینکه نشان […]

هفتمین نشان  درجه یک هنری کشور به اکبر اکسیر شاعر گیلانی اهدا شد.

به گزارش لاهیج دیلم به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، فیروز فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان امروز گفت: شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور به اکبر اکسیر، شاعر گیلانی که بنیانگذار شعر فرانو است نشان درجه یک هنری اهدا کردند.

او، با بیان اینکه نشان درجه یک هنری معادل مدرک دکترا است، افزود: اکبر اکسیر پس از محمد حسین مهدوی (م. موید) بنیانگذار شعر معنوی، دومین شاعر گیلانی است که نشان درجه یک هنری دریافت کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: تاکنون ۷ نفر از هنرمندان گیلانی در رشته‌های مختلف هنری اعم از سینما، تئاتر، موسیقی، شعر و خوشنویسی موفق به دریافت نشان درجه یک هنری شده اند.

فیروز فاضلی افزود: این نشان را شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور، براساس تجربه و فعالیت تخصصی و حرفه‌ای هنرمندان و با تکیه بر توانایی‌های هنری آنان اعطا می‌شود.

او گفت: اکبر اکسیر متولد ۱۳۳۲ در آستارا، آموزگار بازنشسته زبان و ادبیات فارسی، گرافیست، طنزپرداز معاصر ایرانی و صاحب نظریه شعر فرانو است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تصریح کرد: مجموعه شعر‌های در سوگ سپیداران، بفرمایید بنشینید صندلی عزیز، زنبور‌های عسل دیابت گرفته‌اند، پسته لال سکوت دندان شکن است، ملخ‌های حاصلخیز، مالاریا، ما کو تا اونا شیم و من هارا شورا هارا، برخی از آثار اوست