جمع ۵ نفره ی اصولگرایان لاهیجان و سیاهکل | از طمع مدعی اصلاح طلبی تا وازدگی عضو جبهه ی پایداری
جمع ۵ نفره ی اصولگرایان لاهیجان و سیاهکل | از طمع مدعی اصلاح طلبی تا وازدگی عضو جبهه ی پایداری

به گزارش پایگاه خبری لاهیج دیلم ، اواخر شهریور ماه سال جاری بود که خبری مبنی بر نشست هم اندیشی تعدادی از کاندیداهای اصولگرای شهرستان لاهیجان و سیاهکل بر خروجی بسیاری از کانال های تلگرامی و وبسایت های خبری قرار گرفت . اجتماع تعدادی از افراد شناخته شده در کنار افرادی ناشناس در جبهه ی اصولگرایان این […]

به گزارش پایگاه خبری لاهیج دیلم ، اواخر شهریور ماه سال جاری بود که خبری مبنی بر نشست هم اندیشی تعدادی از کاندیداهای اصولگرای شهرستان لاهیجان و سیاهکل بر خروجی بسیاری از کانال های تلگرامی و وبسایت های خبری قرار گرفت .

اجتماع تعدادی از افراد شناخته شده در کنار افرادی ناشناس در جبهه ی اصولگرایان این دو شهرستان که حضور فردی در این جمع بعنوان مدعی اصلاح طلبی ( پیش از اعلام کاندیداتوری اش! ) تعجب بسیاری از اهالی سیاست را بهمراه خود داشته است .

ترکیبی به نام های سید رضا علوی زمیدانی ، ذبیح نیکفر لیالستانی ، یوسف قاسمی گولک ، رضا حیدری نژاد و کیانوش امانی که در ادامه مختصری از تحقیقات محلی خبرنگار رسانه ی گیل و دیلم در خصوص رزومه و نگاه سیاسی و حواشی پیرامون این افراد انتشار می یابد .

۱ – سید رضا علوی زمیدانی

او اصالتا اهل روستای زمیدان از توابع دهستان لیل بخش مرکزی شهرستان لاهیجان است . او هم اکنون بعنوان کارمند در فرودگاه میرزا کوجک خان رشت مشغول به فعالیت است . علوی زمیدانی از حامیان مجمع یاران انقلاب اسلامی بوده و به عنوان فعال مذهبی در مسجد آقاسید محمد شهرستان لاهیجان شناخته می شود .

۲- ذبیح نیکفر لیالستانی

ذبیح نیکفر لیالستانی (متولد شهریور ۱۳۴۴ در روستای لیالستان) نمایندهٔ لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی است. او که پزشک عمومی و دبیر بازنشسته است، پیشتر رئیس ستاد انتخابات ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد در این شهر بوده‌است. وی در دهمین دورهٔ انتخابات مجلس شورای اسلامی با شعار “هوای تازه ” به عنوان کاندیدای مستقل از مجموع ۹۱۸۶۰ رأی صحیح مأخوذه، ۴۷۳۴۱ رأی را به دست آورد .

سیل انتقادات مردمی نسبت به اعمال عجیب و غریب و کم توانی او در پیشبرد مسائل مربوط به پیگیری و رفع مشکلات و معضلات حوزه ی انتخابیه اش تاکنون پس از قریب به ۴ سال ادامه دار است .

۳- یوسف قاسمی گولک

اهل روستای گولک از توابع بخش دیلمان شهرستان سیاهکل، بازنشسته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نماینده دوره هشتم مردم سیاهکل و لاهیجان در مجلس شورای اسلامی است که در انتخابات دوره نهم با کسب حدود ۱۸ هزار رای در جایگاه سوم ایستاد و کرسی سبز بهارستان را از دست داد. وی در دوره دهم انتخابات مجلس نیز در یکی از حوزه های انتخابیه استان تهران (رباط کریم) وارد گود انتخابات شد که با عدم احراز صلاحیت مواجه شد ولی بیکار نماند و با حضور در لاهیجان و سیاهکل به حمایت علنی از ذبیح نیکفر پرداخت و پیش سخنران آخرین میتینگ سیاسی نماینده فعلی گردید .

قاسمی هم اکنون با حضور مجدد خود در مراسمات مختلف سیاسی و مذهبی ، ضمن گلایه از نحوه ی عملکرد نیکفر ، حضور خود را در انتخابات قطعی دانسته اما از شایعاتی که پیرامون عدم احراز صلاحیت مجدد وی وجود دارد ! سخن به میان نیاورده است .

۴- رضا حیدری نژاد

حیدرنژاد اصالتا اهل روستای شادهسر از توابع بخش مرکزی شهرستان لاهیجان است . او در حال حاضر خود را دانشجوی دکترای تخصصی مدیریت می داند که بمدت چند سال ریاست اداره ی گاز شهرستان های سیاهکل و لاهیجان را عهده دار بوده است .
حیدری نژاد که سال ها از حامیان سینه چاک و نزدیکان مورد وثوق و اطمینان ابوذر ندیمی نماینده سابق مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی به شمار می آمد ، بسیاری هنوز هم ریاست او و تداوم حضورش را مدیون حمایت های همیشگی ندیمی می دانند . رییس سابق اداره ی گاز شهرستان لاهیجان از ابتدای حضور ذبیح نیکفر چندین مرتبه در آستانه برکناری قرار گرفت در حالیکه هر مرتبه با حمایت همیشگی مشاور محمد باقر نوبخت در سازمان برنامه و بودجه بر مسند خود ماندگار ماند .
او در حالیکه خود را نزد جریانات سیاسی اطلاح طلب بعنوان حامی جناح اصلاحات معرفی می نمود طی اقدامی جالب توجه ! با حضور در نشست اصولگرایان ، از استعداد ویژه اش برای چرخش ۱۸۰ درجه ای مواضع سیاسی خود رونمایی کرد .
گفته می شود علی رغم مواضع عجیب او علیه یار دیرینه خود ، پوششی بودن این کاندیدا و در نهایت کناره گیری به نفع یکی دیگر از کاندیداهای قدرتمند این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی هنوز هم نقل محافل سیاسی این دو شهرستان است .

۵- کیانوش امانی اسطلخ کوهی

رزومه ی مدیریتی امانی (دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد مطالعات فرهنگی) که در کارت تبلیغاتی اش خود را بعنوان محقق ، پژوهشگر ، مدرس و سخنران ( فرهنگی- مذهبی- قرآنی ) معرفی کرده است ، مدیر قران عترت و نماز سپاه ، نائب رئیس اتحادیه قرآنی استان تهران می باشد . او در حال حاضر بازنشسته ی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و اما آنچه او را از فعال تلگرامی به سمت کاندیداتوری در انتخابات مجلس سوق داده قطعا نزد او حائز اهمیت تر از پیگیری سوانح رانندگی در اتوبان سیاهکل – سراوان و نحوه ی پرداخت حقوق کارمندان و پرسنل شهرداری هاست .
امانی که با دعوت اشخاص نامبرده در منزل خود ، توانست برای یک مرتبه با استفاده ازاین تاکتیک سیاسی نامش را در فضای مجازی مطرح کند با علنی کردن این نشست هم اندیشی ! مورد اعتراض تعدادی از افراد حاضر در آن جمع واقع گردید