افزایش حساسیت و حفاظت از گورکن ها در سیاهکل
افزایش حساسیت و حفاظت از گورکن ها در سیاهکل

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سیاهکل گفت: حفاظت از جمعیت گونه های جانوری و گیاهی هر منطقه موجب حفاظت از محیط زیست کل منطقه می شود. به گزارش لاهیج دیلم، جواهردشتی با اشاره به افزایش حساسیت و حفاظت مردم از گورکن ها در این شهرستان گفت: گورکن‌ها بطور کلی موجوداتی بی‌آزارند و با وجود […]

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سیاهکل گفت: حفاظت از جمعیت گونه های جانوری و گیاهی هر منطقه موجب حفاظت از محیط زیست کل منطقه می شود.

به گزارش لاهیج دیلم، جواهردشتی با اشاره به افزایش حساسیت و حفاظت مردم از گورکن ها در این شهرستان گفت: گورکن‌ها بطور کلی موجوداتی بی‌آزارند و با وجود دندان‌های قوی بیشتر از طعمه‌های کوچک و گیاهان تغذیه می‌کنند و با این کار به حفظ محیط زیست منطقه خدمت می کنند.

وی افزود: امروز طبق گزارش واصله و تماس تلفنی یکی از علاقمندان به حیات وحش مبنی بر حضور یک قطعه گورکن در محوطه مسکونی، ماموران یگان حفاظت محیط زیست سیاهکل با مراجعه به محل و آرام سازی حیوان، نسبت به زنده گیری آن و سپس رهاسازی در منطقه زیستگاهی این گونه ، اقدام کردند.

جواهر دشتی خاطرنشان کرد: گورکن جانور همه‌چیزخوار از خانواده راسویان است که بدن کوتاه و چاق و پاهای کوتاه دارند که برای کندن مناسبند. سر آنها مثل راسو کشیده و گوشهایشان کوچک است.

وی تصریح کرد:صورت گورکن ها سیاه است که چند لکه سفید دارد. بدنشان خاکستری رنگ است. خطوطی با رنگ روشنتر از سر تا دم را می‌پوشانند . گورکن‌ها موجوداتی خجالتی و شبگردند.

جواهر دشتی ادامه داد: گورکن‌ها مهارت زیادی در حفر کردن زمین دارند و با استفاده از چنگال‌های دراز پاهای جلوی خود، زمین را می‌کنند تا غذا به دست آورند.

وی تصریح کرد: بینایی گورکن ‌ها ضعیف است، ولی حس بویایی و شنوایی بسیار بالایی نیز دارند.

جواهر دشتي از همه طبیعت دوستان و کسانی که در حفظ گونه های خدادادی و عرصه های طبیعی همکاری می کنند، قدردانی کرد و گفت: حفاظت از جمعیت گونه های جانوری و گیاهی هر منطقه موجب حفاظت از محیط زیست کل منطقه می شود.