مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان خبر داد: اجرای عملیات مهندسی در ۳ نقطه حادثه خیز گیلان
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان خبر داد: اجرای عملیات مهندسی در ۳ نقطه حادثه خیز گیلان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان از شناسایی ۹۷ نقطه حادثه خیز استان خبر داد و گفت: در حال حاضر عملیات مهندسی و فیزیکی در سه نقطه انجام شده است. به گزارش لاهیج دیلم ،محمدرضا نازک کار در گفت وگویی، با بیان اینکه امروز موقعیت ترافیکی گیلان این استان را به بخشی از کریدور اصلی کشور […]

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان از شناسایی ۹۷ نقطه حادثه خیز استان خبر داد و گفت: در حال حاضر عملیات مهندسی و فیزیکی در سه نقطه انجام شده است.

به گزارش لاهیج دیلم ،محمدرضا نازک کار در گفت وگویی، با بیان اینکه امروز موقعیت ترافیکی گیلان این استان را به بخشی از کریدور اصلی کشور تبدیل کرده است، گفت: در ایام پیک ترافیک شاهد یک ایران کوچک در گیلان هستیم.

وی نسبت زیرساخت های ترافیکی گیلان به کل زیرساخت های ترافیکی کشور را ۳.۴۳ درصد دانست و اضافه کرد: طول کل راه های بین شهری استان گیلان ۱۱ هزار و ۱۵۲.۴۸ کیلومتر است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان ادامه داد: ۶۸.۶ کیلومتر آزادراه، ۴۷۷.۶۴ کیلومتر بزرگراه، ۳۰۷.۹۷ کیلومتر راه اصلی، ۱۰۵۱.۵۲ کیلومتر راه فرعی و ۹۰۶۶.۹۸ کیلومتر راه روستایی داریم.

نازک کار با بیان اینکه گیلان مقام اول کشور در تراکم راه ها را دارد، خاطرنشان کرد: از کل راه های استان ۸۹۲.۴ کیلومتر راه شریانی و ۶۱۶ کیلومتر راه ترانزیتی است.

این مقام مسئول با اشاره به فعالیت ۴۲ سامانه ترددشمار در ۸۴ محور رفت و برگشت استان، تصریح کرد: میزان کل تردد ثبت شده توسط دستگاه های ترددشمار در محورهای استان طی هشت ماهه امسال ۲۸۹ میلیون و ۶۸۱ هزار و ۵۱۵ بوده که شامل ۱۲ میلیون و ۵۹۴ هزار و ۲۶۷ دستگاه ورودی به استان و ۱۳ میلیون و ۳۵۳ هزار و ۶۵۸ دستگاه خروجی از استان می شود.

وی با بیان اینکه طی مدت مذکور با توجه به اعتبارات تخصیص یافته روکش ۷۵.۵ کیلومتر از راه های حوزه استحفاظی استان به انجام رسیده است، متذکر شد: بالغ بر ۹۶ هزار تن آسفالت از ابتدای امسال تاکنون برای اجرای لکه گیری و روکش آسفالت محورهای استان مصرف شده است.

نازک کار، همچنین از جمع آوری ۲۶۶۵ مورد بنر و تابلوهای تبلیغاتی غیر مجاز نصب شده در حریم راه ها و نیز ۷۱۰ مورد تجاوز به حریم راه های استان خبر داد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان از شناسایی ۹۷ نقطه حادثه خیز استان خبر داد و اضافه کرد: فرایند شناسایی نقاط پرحادثه سه ساله است لذا دو تیم متشکل از کارشناسان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و پلیس راه استان متولی شناسایی این نقاط هستند.

وی با بیان اینکه نقاط پرحادثه دارای بیشترین تعداد تصادفات منجر به فوت، جرح و خسارت است، گفت: در فاز نخست با اعتبار اولیه ۶۸۰۰ میلیون ریال نسبت به آشکارسازی این نقاط اقدام شد و در حال حاضر عملیات مهندسی و فیزیکی در سه نقطه انجام شده است. همچنین ۲۱ نقطه در مرحله مطالعات و مناقصه قرار دارد.

این مقام مسئول با اشاره به تفاهم نامه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور و استانداری گیلان جهت اجرای طرح ساماندهی و استانداردسازی تابلوها و علائم راه های اصلی، فرعی و روستایی استان، یادآور شد: ۵۰۰ میلیارد ریال برآورد اجرای طرح مذکور بوده که طی سال گذشته جهت اجرای فاز نخست طرح بالغ بر ۸۵ میلیارد ریال اعتبار صرف شد