۱۵ مجتمع رفاهی بین راهی در گیلان به مسافران نوروزی خدمات ارائه می‌دهند
۱۵ مجتمع رفاهی بین راهی در گیلان به مسافران نوروزی خدمات ارائه می‌دهند

زیرساخت‌های گردشگری گیلان در حوزه خدمات بین راهی گسترش پیدا کرده است به طوری‌که در نوروز ۹۹ تعداد ۱۵ مجتمع رفاهی بین راهی این استان به مسافران نوروزی خدمات ارائه می‌دهند. به گزارش لاهیج دیلم، طبق آمارها و گزارشات اعلام شده، گیلان به عنوان یکی از مقاصد نخست سفرهای تابستانی و نوروزی در سطح کشور محسوب […]

زیرساخت‌های گردشگری گیلان در حوزه خدمات بین راهی گسترش پیدا کرده است به طوری‌که در نوروز ۹۹ تعداد ۱۵ مجتمع رفاهی بین راهی این استان به مسافران نوروزی خدمات ارائه می‌دهند.

به گزارش لاهیج دیلم، طبق آمارها و گزارشات اعلام شده، گیلان به عنوان یکی از مقاصد نخست سفرهای تابستانی و نوروزی در سطح کشور محسوب می‌شود از سویی دیگر در همین راستا اخیراً وضعیت زیرساخت‌های گردشگری گیلان در حوزه خدمات بین راهی و احداث مجتمع‌های رفاهی گسترش پیدا کرده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، از آمادگی ناوگان حمل و نقل عمومی و مجتمع‌های خدماتی و رفاهی استان برای خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی خبر داد و اظهار داشت: ۱۵ مجتمع خدماتی و رفاهی در سطح محورهای شریانی گیلان آماده خدمت‌رسانی به مسافران هستند.

محمدرضا نازک‌کار توسعه هر چه بیشتر ناوگان حمل و نقل عمومی بین شهری و افزایش تعداد مجتمع‌های رفاهی را از نیازهای اولیه استان گیلان خواند و عنوان کرد: گردشگرپذیر بودن استان گیلان آن هم در تمام ایام سال، ضرورت فراهم کردن امکانات خدماتی برای مسافران و گردشگران را اجتناب‌ناپذیر کرده است.

وی ضمن اشاره به موضوع جابه‌جایی انواع کالا و بار در گیلان از حمل ۸ میلیون و ۱۷ هزار تن کالا از مبدأ این استان به سایر نقاط کشور در مدت ۱۰ ماهه امسال خبر داد و تصریح کرد: بر اساس آمارها این میزان جابه‌جایی کالا از مبدأ گیلان در مقایسه با گزارشات سال گذشته حدود ۵.۴ درصد رشد را در این حوزه نشان می‌دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان وضعیت شرکت‌های حمل و نقل کالای این استان را نیز مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: هم‌اینک در سراسر استان گیلان تعداد ۱۶۵ شرکت حمل و نقل کالا و بار موجود است که به همراه بیش از ۶ هزار وسیله نقلیه باری، در زمینه توزیع انواع کالاها به اقصی نقاط کشور فعالیت می‌کنند.

نازک‌کار عمده‌ترین کالاهای حمل شده از مبدأ استان گیلان به نقاط مختلف کشور را مورد اشاره قرار داد و در تشریح آن خاطرنشان کرد: در مدت ۱۰ ماهه نخست امسال عمده‌ترین کالاهایی که توسط شرکت‌های حمل و نقل کالا استان توزیع شده شامل انواع سیمان، بنزین، MDF، آهن آلات و میلگرد بوده است.

وی جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای ساخت گیل‌ پارک‌ها را به عنوان یک اولویت مهم مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان جهت رفع نیازها و احتیاجات مسافران در طول مسیرهای بین راهی تلاش مضاعفی دارد و برای رفع نواقص موجود برنامه‌ریزی می‌کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان میزان کالاهای حمل شده از مرکز استان در ۱۰ ماهه نخست امسال را ۳ میلیون و ۶۴۴ هزار و ۳۵۶ تن اعلام کرد و بیان داشت: شهرستان رشت با ۳ میلیون و ۶۴۴ هزار و ۳۵۶ تن و شهرستان انزلی با ۱ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۸۷۷ تن کالا بیشترین میزان حمل کالا را داشتند.

نازک‌کار وجود بارش‌های مستمر باران در طول سال را از جمله چالش‌های موجود در مسیر نگهداری از شریان‌های اصلی و فرعی استان گیلان دانست و عنوان کرد: گردشگرپذیر بودن و تردد بی‌وقفه وسائط نقلیه در محورهای ورودی، خروجی و داخلی گیلان موجبات تسریع آسیب به راه‌های این استان را فراهم می‌کند