فرصت‌های سرمایه گذاری در گیلان باید با رویکرد ملی دنبال شود
فرصت‌های سرمایه گذاری در گیلان باید با رویکرد ملی دنبال شود

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان گفت: فرصت‌های سرمایه گذاری در این استان به دلیل تاثیر آن در اقتصاد کشور باید با رویکرد و نگاه ملی دنبال شود. به گزارش لاهیج دیلم ،دکتر یونس رنجکش در کمیته فنی بررسی طرح ایجاد اسکله و بندر خصوصی در گیلان افزود : باید با نگاه هم […]

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان گفت: فرصت‌های سرمایه گذاری در این استان به دلیل تاثیر آن در اقتصاد کشور باید با رویکرد و نگاه ملی دنبال شود.

به گزارش لاهیج دیلم ،دکتر یونس رنجکش در کمیته فنی بررسی طرح ایجاد اسکله و بندر خصوصی در گیلان افزود : باید با نگاه هم افزایی و توجه به اثرات ملی سرمایه گذاری در استان زمینه‌های جذب سرمایه گذاران را فراهم کنیم.

وی تاکید کرد : سرمایه گذاران بسیاری با توجه به موقعیت‌های خاص گیلان تمایل به سرمایه گذاری در این استان را دارند که گاهی به دلیل نگاه‌های بخشی از سوی دستگاه‌های اجرایی موانعی ایجاد و موجب دلسردی متقاضیان و یا طولانی‌شدن اجرای پروژه‌ها می‌شود.

وی گفت : فرصت‌های سرمایه گذاری در گیلان ضمن توجیه پذیربودن و جذابیت برای سرمایه گذاران دارای ابعاد اثر بخشی در سطوح ملی است که نباید در چهارچوب و یا برخوردهای سلیقه‌ای با رویکردهای محلی و بخشی‌نگری‌های سازمانی قرار گیرند.

به گفته وی، یکی از زمینه‌ها و فرصت‌های جدیدی که در گیلان با تاکید دولت و پیگیری‌های استانداری دنبال می‌شود توسعه زراعت چوب و تامین چوب مورد نیاز صنایع وابسته سلولزی است که بخشی از این نیازها باید از طریق واردات تامین شود.

وی ادامه داد : تشویق سرمایه گذاران برای استفاده از ظرفیت‌های بندری گیلان در واردات چوب با توجه به الزامات مربوط به واردات چوب با پوست و همچنین در صورت نیاز ایجاد اسکله‌های اختصاصی می‌تواند نقش مهمی در این زمینه داشته باشد.

رنجکش، تامین نیاز صنایع و اشتغالزایی و گردش بالای مالی در کنار تولید ارزش افزوده و تکمیل زنجیره ارزش در صنایع سلولزی را از مهمترین دست آوردهای استفاده از این فرصت در گیلان در کنار حفظ و صیانت از منابع طبیعی و جنگلی‌های استان عنوان کرد.

وی افزود : باید تلاش کنیم تا از همه ظرفیت‌ها در راستای توسعه استان و با توجه به قابلیت‌هایی که در گیلان وجود دارد استفاده کنیم.

در این جلسه که جمعی از مدیران کل مرتبط با موضوع سرمایه گذاری حضور داشتند تصمیماتی در خصوص پاسخگویی سریع به استعلام‌ها و اعلام الزامات اجرای طرح با نگاه حمایتی از سرمایه گذاری در این بخش اتخاذ شد