فرماندار لاهیجان: پرداخت به موقع مطالبات چایکاران توسط دولت، رونق این صنعت را موجب شد
فرماندار لاهیجان: پرداخت به موقع مطالبات چایکاران توسط دولت، رونق این صنعت را موجب شد

فرماندار شهرستان لاهیجان گفت: دولت با حمایت های خود از چایکاران و پرداخت بهای برگ سبز خریداری شده از آنان باعث دلگرمی کشاورزان و رونق تولید در صنعت چای کشور و استان شده است. به گزارش لاهیج دیلم ،یونس محمودی دوشنبه شب در دیدار با رئیس سازمان کشور با تاکید بر اینکه چای یکی از محصولات راهبردی کشور است، […]

فرماندار شهرستان لاهیجان گفت: دولت با حمایت های خود از چایکاران و پرداخت بهای برگ سبز خریداری شده از آنان باعث دلگرمی کشاورزان و رونق تولید در صنعت چای کشور و استان شده است.

به گزارش لاهیج دیلم ،یونس محمودی دوشنبه شب در دیدار با رئیس سازمان کشور با تاکید بر اینکه چای یکی از محصولات راهبردی کشور است، اظهار داشت: اگر چایکاران، کارخانجات و سازمان چای هر کدام به وظایف خود به درستی عمل کنند، می توانیم به ارتقا، بهره وری و عرضه کیفی چای در بازارهای جهانی برسیم.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان باید در حد امکان و توان خود برای حمایت از چایکاران تلاش کنند، گفت: می توانیم با استفاده از فرصت، ظرفیت و پتانسیل ها این موضوع را جا بیاندازیم که همگان از چای ایرانی مصرف کنند.

فرماندار لاهیجان ادامه داد: چای ارگانیک ایرانی می تواند با چای فرآوری شده و غیر بهداشتی کشورهای دیگر رقابت کند.

محمودی، آموزش چایکاران را عاملی مهم برای ارتقا صنعت چای دانست و خاطر نشان کرد: آموزش، محور توسعه است و کشاورزان آموزش دیده می توانند با ترکیبی از سنت و مدرنیته به تولید محصول کیفی بپردازند.

وی افزود: همه محصولات استراتژیک لاهیجان مانند چای، برنج، کلوچه و غیره با استانداردسازی جهانی، قابل رقابت با نمونه های خارجی خواهد بود.

لاهیجان ۴ هزار هکتار باغ چای دارد و ۹ هزار خانوار در این شهرستان به کاشت، داشت و برداشت چای مشغول هستند