۵۷۵ عملیات اطفای حریق و امداد توسط آتش نشانی لاهیجان انجام شد
۵۷۵ عملیات اطفای حریق و امداد توسط آتش نشانی لاهیجان انجام شد

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری لاهیجان گفت: طی ۶ ماهه اول سال جاری، ۵۷۵ مورد عملیات اطفای حریق و امداد و نجات توسط این نهاد انجام شد. به گزارش لاهیج دیلم ،حمید خیراندیش روز دوشنبه به مناسبت روز آتش‌نشانی و ایمنی (هفتم مهر ماه) در گفت و گویی اظهار داشت: از مجموع این عملیات‌ها ۳۶۹ […]

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری لاهیجان گفت: طی ۶ ماهه اول سال جاری، ۵۷۵ مورد عملیات اطفای حریق و امداد و نجات توسط این نهاد انجام شد.

به گزارش لاهیج دیلم ،حمید خیراندیش روز دوشنبه به مناسبت روز آتش‌نشانی و ایمنی (هفتم مهر ماه) در گفت و گویی اظهار داشت: از مجموع این عملیات‌ها ۳۶۹ مورد مربوط به اطفای حریق و ۲۰۶ مورد مربوط به امداد و نجات بود.

وی ادامه داد: در این مدت، ۴۲ مورد آتش سوزی در اماکن مسکونی، ۲۸ آتش سوزی در واحدهای تجاری، ۲۱۰ مورد حریق پوشش گیاهی و جنگلی و ۲۶ مورد نیز آتش سوزی خودرو و موتورسیکلت در این شهرستان از سوی آتش‌نشانان مهار و اطفا شده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری لاهیجان با اشاره به اجرای عملیات  امداد و نجات توسط آتش نشانان این شهرستان گفت: در این مدت، ۲۹ مورد تصادف جاده ای، ۲ مورد سقوط از ارتفاع، ۵ مورد رفع آبگرفتگی و ۱ مورد امداد به غریق توسط آتش نشانان در تماس های انجام گرفته با فوریت های این سازمان انجام شده است.

خیراندیش خاطرنشان کرد: این سازمان طی ۶ ماه اخیر، یک اکیپ عملیاتی برای کمک به آتش نشانی های شهرها و مناطق همجوار، ۳۴ مورد گروه احتیاط، ۷۴ مورد بازدید ایمنی ساختمان و ۶۸ اکیپ کارشناسی حریق  نیز در این مدت اعزام کرده است.

وی با اشاره به سختی عملیات در سطح شهرستان، اظهار داشت: علاوه بر شهر لاهیجان، ۱۴۲ روستای این شهرستان نیز تحت پوشش آتش نشانی لاهیجان قرار دارند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری لاهیجان گفت: ۳ ایستگاه آتش‌نشانی با ۴۹ نفر نیرو در لاهیجان در حال خدمات‌رسانی به شهروندان است.

هفتم مهرماه روزی است برای تقدیر از رشادت‌های آتش نشانان که به عنوان روز ملی آتش نشانی و ایمنی نامگذاری شده است.

شهرستان لاهیجان با بیش از ۱۶۷ هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است