وقتی بخشدار دولت ، چتردار نماینده می شود ! | از شایعات دخالت در انتصابات دولتی توسط فرخی میکال تا واقعیات !؟
وقتی بخشدار دولت ، چتردار نماینده می شود ! | از شایعات دخالت در انتصابات دولتی توسط فرخی میکال تا واقعیات !؟

به گزارش پایگاه خبری لاهیج دیلم ،هنوز آغاز فعالیت های نمایندگی رسول فرخی میکال ، نماینده ی مردم شهرستان های لاهیجان و سیاهکل به نیمه ی سال هم نرسیده که اتفاقات عجیب و غریب رخ داده در این دو حوزه ی انتخابیه ، فضا را خیلی زود تر از زمانی که انتظار می رفت به سمت و سوی […]

به گزارش پایگاه خبری لاهیج دیلم ،هنوز آغاز فعالیت های نمایندگی رسول فرخی میکال ، نماینده ی مردم شهرستان های لاهیجان و سیاهکل به نیمه ی سال هم نرسیده که اتفاقات عجیب و غریب رخ داده در این دو حوزه ی انتخابیه ، فضا را خیلی زود تر از زمانی که انتظار می رفت به سمت و سوی انتقاد از او سوق می دهد . 

ما خیلی پیشتر در رسانه ی لاهیج دیلم ، از فرخی میکال طلب کمک کرده بودیم تا با توجه به ارتباطات یک نماینده در سطح استانی و ملی به وضعیت نامعلوم فرمانداری لاهیجان و لزوم حضور هر چه سریعتر یک فرماندار در راس عالی ترین مقام و جایگاه اجرایی دولت در یک شهرستان بذل توجهی داشته باشد اما آنچه از قرائن و شواهد موجود می توان برداشت نمود ، لابی های گسترده و فشارهایی است که به روی مدیران کل استانی وارد آمد تا در غیاب فرماندارِ تازه در راهِ لاهیجان و چراغ سبز صوفی در سیاهکل ، آغاز یک مجموعه تغییرات گسترده در ادارات دولتی این دو شهرستان کلید زده شود اما بر چه اساس!؟  با کدامین مبنا !؟ و مطابق کدام اصل !؟ شایسته سالاری یا رابطه مداری!؟

به هر صورت، تعهد رسانه ی خبری لاهیج دیلم به مخاطبانش همچنان پابرجاست و بنا بر همان قولی که در خصوص انتشار اسامی برخی مدیران دولتی داده بودیم که شنیده می شود با دخالت مستقیم فرخی میکال و یا حمایت غیر مستقیم او به لاهیجان و سیاهکل انتقال یافتند ، مسائل را شفاف و بدون واهمه ، همچون گذشته به اطلاع مخاطبین فهیم خواهیم رساند .

بنظر وقتی بومی ها می روند ، اگر هم بنا بر انتخاب شایستگان باشد و اگر هم بنا را بر نظارت نماینده بگذاریم شاید لازم باشد فرخی و سرپرست سابق فرمانداری لاهیجان پاسخ دهند که :

حضور معاونت عمرانی از رودسر ، حضور ریاست شبکه ی بهداشت و درمان از رودسر ، حضور ریاست شبکه ی منابع طبیعی از لنگرود و حضور ریاست سازمان دامپزشکی از املش ، حضور رییس درمان بستر غدیر سیاهکل که تازه در حال اتمام طرح بوده و بدون سابق مدیریتی است ( از آستانه اشرفیه) – ( عذرخواهیم اگر احیانا زادگاه برخی عزیزان با محل کار سابق شان را اشتباها ذکر کردیم ) ، بر اساس کدام اصول طی شد ؟

علی رغم اینکه هیچ ایراد و اشکالی از نظر عقلی و نه قانونی!! ، بر محل زندگی این افراد که خارج از حوزه ی اداری شان است وجود ندارد ، اما سلسله شعار های فرخی و تیم او در نشست ها و میتینگ های انتخاباتی، از تلاش برای استفاده از مدیران بومی بر اساس اصل شایسته سالاری حکایت داشته که با این اوصاف شرح داده شده ،  واقعیات رخ داده جای بسی تعجب و محل تامل دارد ! . همه ی این ها در حالیست که  نمایندگان قانونا حق دخالت در انتصابات را نداشته اما عرفا پیشتاز دراین عرصه شناخته می شوند.

از طرف دیگر با توجه به واردات مدیر دولتی از سراسر گیلان به این دو حوزه انتخابیه ( لاهیجان و سیاهکل ) ، ای کاش فرخی از مسئول دفتر خود تقدیر بعمل می آورد که بر خلاف او ، هم ولایتی های آهندانی اش را با تلاش های خود اما به نام فرخّی میکال بر کرسی ریاست چند اداره مهم دولتی در لاهیجان نشانده است تا با اشاره به ضرب المثل معروف ایرانیان به نماینده ی مردمی مردم اثبات نماید ، ” خواستن توانستن است ” .

در شهرستان مجاور لاهیجان ، وقتی بخشدار مرکزی سیاهکل که اتفاقا به اعتراف فرخی میکال با دخالت مستقیم خود او و پیشنهادش به دولت ، سرانجام روی کار آمد و در بازدید نماینده بهمراه تیم دولتی ، چتر دار او می شود تا لباس خادم ملت از گزند قطره های باران در امان بماند ! ، اینجا دیگر مقصر نه فرخی است و نه آن بخشدار .
قصور یا خطا از نماینده عالی دولت است که از ابتدا زیر بار چنین انتصاب ضابطه مدارانه ای رفت و این پیشنهاد را  هم پذیرفت تا نامه ی معرفی او را هر چند بر خلاف میل باطنی اش محضر استاندار معزز گیلان ارائه دهد .

متاسفانه عملکرد ضعیف همکار مجلسی سابق فرخی و حضور خود فرخی در یکی از مهمترین ارکان استانداری (بازرسی ) ، انتظارات فراوانی در مردم بوجود آورده بود اما پس از ۴ ماه اینگونه احساس می شود که تناسب سطح توقعات مردمی نسبت به توان نظارتی او در این جایگاه ملی همخوانی نداشته و یا او طیّ این مسیر را با الگوی رقیب دیرینه ای انتخاباتی اش همسو و هم جهت کرده است.
منزلگاه بعدی وقوف او در کجاست ؟ نمی دانیم .

در پایان تحریریه لاهیج دیلم ، ضمن آرزوی توفیق بجهت خدمت برای رسول فرخی میکال، از نماینده محترم مجلس دعوت بعمل می آورد تا در خصوص موارد ذکر گردیده اگر شبهه ای ایجاد شده یا به زعم ایشان ، اطلاعاتی نادرست در اختیار اصحاب رسانه قرار گرفته است ، تنویر افکار عمومی را با ارائه پاسخ شفاف خود ، مد نظر قرار دهند