حذف جریمه های محدودیت تردد شبانه برای اهداکنندگان خون
حذف جریمه های محدودیت تردد شبانه برای اهداکنندگان خون

اهدا کنندگان خون در شهرستان‌های رشت و لاهیجان می‌توانند در ساعات منع تردد شبانه برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند. به گزارش لاهیج دیلم ، بابک پاکدل خوش اخلاق ، مدیر کل انتقال خون گیلان گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا ، در راستای نجات جان بیماران نیازمند، تفاهم نامه‌ای با پلیس راهور […]

اهدا کنندگان خون در شهرستان‌های رشت و لاهیجان می‌توانند در ساعات منع تردد شبانه برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند.

به گزارش لاهیج دیلم ، بابک پاکدل خوش اخلاق ، مدیر کل انتقال خون گیلان گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا ، در راستای نجات جان بیماران نیازمند، تفاهم نامه‌ای با پلیس راهور درباره منع تردد خودرو‌های اهدا کنندگان به امضا رسیده است و این مصوبه برای اجرا به استانداری‌های هر استان ابلاغ شده است.

او افزود: این مصوبه در استان در ۲ شهرستان رشت و لاهیجان اجرا می‌شود و بر اساس آن اهدا کنندگان خون در شهرستان‌های رشت و لاهیجان می‌توانند در ساعات منع تردد شبانه برای اهدای خون و نجات جان بیماران نیازمند به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند.

مدیر کل انتقال خون گیلان با بیان اینکه مشخصات شناسنامه‌ای و پلاک خودرو اهدا کنندگان در یک سی دی جمع آوری و هفتگی به پلیس راهور استان انتقال داده می‌شود، گفت: اهدا کنندگان می‌توانند در شهرستان رشت از ساعت ۱۸ تا ۲۳ به پایگاه‌های انتقال خون و در شهرستان لاهیجان بعد از افطار تا ساعت ۲۳:۳۰ به پایگاه‌های انتقال شهرستان خود مراجعه کنند.

پاکدل افزود:  مراکز اهدای خون در دهه اول ماه رمضان، در ۲ شیفت کاری فعال هستند.

مدیر کل انتقال خون گیلان گفت: در دهه اول ماه رمضان، مرکز انتقال خون رشت در میدان فرهنگ شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۸ تا ۱۴ و از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۲۲ و جمعه‌ها از ساعت ۹ تا ۱۳، سامانه ثابت خونگیری در میدان شهرداری رشت شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۹ تا ۱۳، اتوبوس ثابت خونگیری درمیدان یخسازی رشت شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۹ تا ۱۳ فعال است.

پاکدل تصریح افزود: مرکز انتقال خون لاهیجان شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۸ تا ۱۴ و عصر‌ها پس از افطار تا ساعت ۲۳:۳۰، مراکز انتقال خون شهرستان‌های بندرانزلی، تالش، آستارا، فومن، لنگرود و رودسر شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۸ تا ۱۴ و مرکز انتقال خون شهرستان املش سه شنبه‌ها از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۳:۳۰ آماده دریافت خون نیکوکاران هستند.

مدیرکل انتقال خون گیلان تصریح کرد: اهداکنندگان می‌توانند برای نوبت دهی اینترنتی به نشانی nobatdehi.ibto.ir/Nobat/DaryaftNobatInterneti ۴ مراجعه کنند