عزاداری محرم با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی در تمام مساجد گیلان برگزار شود
عزاداری محرم با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی در تمام مساجد گیلان برگزار شود

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه تمام شهرهای گیلان را در عزاداری محرم سیاه پوش کنید، گفت: مراسم عزاداری محرم و صفر با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی در تمام مساجد، حسینه‌ها و تکایا توسط هیئت‌های مذهبی برگزار شود. به گزارش لاهیج دیلم ، آیت الله رسول فلاحتی امروز در جلسه برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم و […]

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه تمام شهرهای گیلان را در عزاداری محرم سیاه پوش کنید، گفت: مراسم عزاداری محرم و صفر با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی در تمام مساجد، حسینه‌ها و تکایا توسط هیئت‌های مذهبی برگزار شود.

به گزارش لاهیج دیلم ، آیت الله رسول فلاحتی امروز در جلسه برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم و صفر در شرایط کرونا با اشاره به اینکه یاد و نهضت حسین علیه السلام حرارت و نورانیتی در دل مومنان دارد که هرگز به سردی نمی گراید اظهار کرد: در طول تاریخ یک هزار و ۴۰۰ سال گذشته تنها مسیری که توانست اسلام را نگه دارد، حادثه کربلا بود.

وی، جهاد در راه خدا را عامل حفظ و حراست از دین عنوان کرد و افزود: نهضت کربلا توسط عالمان دین به ویژه علمای شیعه این مسیر را زنده نگه داشته است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه عاشورا نمایش اقتدار دین اسلام به ویژه تشیع است، تصریح کرد: در هیج دوره ای از تاریخ نهضت حسینی علیه السلام به گستردگی تاریخ معاصر بشر نبوده است.

آیت الله فلاحتی، انقلاب اسلامی را پرتوی از نهضت امام حسین علیه السلام خواند و بیان کرد: انقلاب اسلامی نشان داد که دین می تواند جامعه را اداره کند و مایه عزت دینداران دنیای معاصر شده است.

وی با اشاره به اینکه درخت تنومند اسلام با خون حسین علیه السلام ماند، خاطرنشان کرد: تاریخ انسان با خون حسین علیه السلام زنده است ضمن اینکه خون حسین علیه اسلام همه موحدان را احیا کرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان به شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند همانطور که به سلامت مردم توجه می کنید به دین مردم نیز توجه داشته باشید.

آیت الله فلاحتی با تاکید بر بیان شیوه نامه های بهداشتی برای آحاد جامعه، یادآور شد: همه مساجد، مداحان و سخنرانان با رعایت شیوه نامه های بهداشتی مراسم محرم و صفر را برگزار کنند.

وی به بمباران تبلیغاتی دشمن علیه مساجد، حسینیه ها، تکایا و اجتماعات دینی اشاره کرد: شبکه های اجتماعی معاند به دنبال خالی کردن مساجد هستند.

امام جمعه رشت با قدردانی از تلاش نیروی انتظامی در مقابله با هنجارشکنان، اظهار کرد: قمه زنی به طور عمومی و خصوصی در مراسم عزاداری محرم ممنوع است و از نیروی انتظامی می خواهیم با هنجارشنان برخورد کند.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه تلاش شود مداحان و سخنرانان انقلابی در عرصه باشند، تصریح کرد: امروز بزرگ ترین وظیفه ما حمایت، هدایت و در کنار مردم انقلابی قرار داشتن است.

وی، خواستار زنده نگه داشتن شعائر ناب دینی در ایام محرم شد و بیان کرد: تمام شهرهای گیلان را در عزاداری محرم سیاه پوش کنید.

حجت الاسلام سعید مهدوی مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان نیز در جلسه مذکور به ابلاغ دستورالعمل ملی اجرای مراسم عزدارای محرم و صفر با توجه به شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: کارگروه برگزاری مراسم عزدارای ماه محرم و صفر در گیلان تشکیل شده است