رعایت ۴۹ درصدی پروتکل های بهداشتی در گیلان
رعایت ۴۹ درصدی پروتکل های بهداشتی در گیلان

معاون علوم پزشکی گیلان، افزایش واکسیناسیون را موجب کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی تا ۴۹ درصد در استان دانست و بیان کرد: بستری های روزانه حدود ۶۵ تا ۸۰ نفر است که طی سه هفته اخیر یک روند ثابت را نشان می دهد. به گزارش لاهیج دیلم به نقل از ایسنا؛ دکتر آبتین حیدرزاده، با اشاره به اقدامات دانشگاه علوم […]

معاون علوم پزشکی گیلان، افزایش واکسیناسیون را موجب کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی تا ۴۹ درصد در استان دانست و بیان کرد: بستری های روزانه حدود ۶۵ تا ۸۰ نفر است که طی سه هفته اخیر یک روند ثابت را نشان می دهد.

به گزارش لاهیج دیلم به نقل از ایسنا؛ دکتر آبتین حیدرزاده، با اشاره به اقدامات دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای پیشگیری از بیماری کرونا در مدارس، اظهار کرد: واکسیناسیون معلمان و مربیان مدارس که قرار است در کلاس های درس حاضر شوند را از تابستان شروع کردیم و در مهر لکه گیری ها انجام شد.

وی با بیان اینکه استان گیلان در واکسیناسیون دانش آموزان ۱۲ تا ۱۷ سال بالاترین آمار کشوری را دارد، تصریح کرد: موفق به واکسینه کردن ۹۶ درصدی دانش آموزان در نوبت اول شدیم و نوبت دوم از ۵۳ درصد عبور کرد تا دو هفته آینده به تکمیل می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، از واکسیناسیون والدین دانش آموزان و رانندگان سرویس های مدارس نیز تحت نظارت آموزش و پرورش خبر داد و افزود: باید احتمال انتقال بیماری را در فضای مدارس به حداقل برسانیم لذا دانش آموز مبتلا به بیماری تنفسی به ویژه کرونا و آنفلوانز نباید وارد فضای مدرسه شود.

حیدرزاده، با اشاره به لزوم رعایت فاصله گذاری فیزیکی، کاهش تعداد دانش آموزان در کلاس ها و افزایش جابجایی هوا در کلاس براساس چک لیست های بهداشت محیط، عنوان کرد: کلیه مدارس جهت بازگشایی مورد ارزیابی قرار گرفته اند و طی آموزش حضوری نیز هر دو هفته این بازدیدها ادامه دارد؛ همچنین اولیای دانش آموزان می توانند موارد غیر بهداشتی را از طریق شماره های ۱۹۰ و ۴۴۰۱ گزارش دهند تا ارزیابی مجدد از مدارس صورت گیرد.

وی بستری های کرونایی گیلان را بین ۲۸۰ تا ۳۰۰ نفر در نوسان دانست و گفت: بستری های روزانه نیز حدود ۶۵ تا ۸۰ نفر است که طی سه هفته اخیر یک روند ثابت را نشان می دهد.

معاون علوم پزشکی گیلان، افزایش واکسیناسیون را موجب کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی تا ۴۹ درصد در استان دانست و بیان کرد: مردم در کنار واکسیناسیون به پروتکل های بهداشتی توجه کنند تا شاهد کاهش بستری ها باشیم