نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل : پیشرفت فیزیکی ۶۳ درصدی پروژه میدان گیل لاهیجان | سد دیلمان پس از ۴۵ سال کلنگ زنی می شود
نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل : پیشرفت فیزیکی ۶۳ درصدی پروژه میدان گیل لاهیجان | سد دیلمان پس از ۴۵ سال کلنگ زنی می شود

رسول فرخی در گفتگویی اظهار کرد: بعد از پیگیری و مذاکره با دکتر نوبخت معاون وقت رییس جمهور اعتبارات لازم برای پروژه میدان گیل لاهیجان اخذ شد و از سوی دیگر موانع پروژه نیز برطرف شد تا به پیشرفت فیزیکی ۶۳ درصدی برسیم. به گزارش لاهیج دیلم به نقل از دیارمیرزا، رسول فرخی در گفتگو با بیان […]

رسول فرخی در گفتگویی اظهار کرد: بعد از پیگیری و مذاکره با دکتر نوبخت معاون وقت رییس جمهور اعتبارات لازم برای پروژه میدان گیل لاهیجان اخذ شد و از سوی دیگر موانع پروژه نیز برطرف شد تا به پیشرفت فیزیکی ۶۳ درصدی برسیم.

به گزارش لاهیج دیلم به نقل از دیارمیرزا، رسول فرخی در گفتگو با بیان اینکه در ابتدای دوران نمایندگی پروژه‌های لاهیجان و سیاهکل فاقد اعتبار بودند، افزود: بعد از پیگیری و مذاکره با دکتر نوبخت معاون وقت رییس جمهور اعتبارات لازم برای پروژه میدان گیل لاهیجان اخذ شد و از سوی دیگر موانع پروژه نیز برطرف شد تا به پیشرفت فیزیکی ۶۳ درصدی برسیم.

نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس با بیان اینکه پیمانکار پروژه با توجه به آزاد نبودن میدان کار در گذشته متضرر شده است، افزود: امروز تعدیل پاسخگوی پیمان نیست و باید ترمیم صورت بگیرد که این موضوع در وزارتخانه درحال پیگیری است.

وی افزود: تاکنون ۵۰ میلیارد تومان اعتبار اخذ شده است.

فرخی در ادامه به پروژه مجتمع فرهنگی اشاره کرد و گفت: این پروژه ۲۱ سال است که در حال ساخت بوده و امسال نیز ۱۱ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته تا فاز اول به بهره برداری برسد.

نماینده لاهیجان و سیاهکل محور بازکیاگوراب به سیاهکل را شاهراه حیاتی اتوبان سنگر به سیاهکل عنوان کرد و گفت: این پروژه براساس روند کاری ۱/۸ میلیارد تومان اعتبار دارد که این رقم با اعتبار ۲۲۰ میلیارد تومانی تملک اراضی و ۳۰۰ میلیارد تومانی احداث آن قابلیت اجرایی نداشت که پس از پیگیری صورت گرفته به عنوان ماده ۵۶ شناخته شد و منتظر امضای مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره بانک صادرات هستیم تا ۲۷۰ میلیارد تومان تسهیلات به آن تعلق بگیرد.

فرخی افزود: از طریق سازمان برنامه و بودجه نیز به دنبال این هستیم تا برای تملک زمین اعتبار اخذ شود.

وی از اختصاص اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی برای محور پرتردد و مه گیر سیاهکل به دیلمان خبر داد و گفت: با مذاکرات صورت گرفته ۵۴ میلیارد تومان به حساب شرکت برق واریز شد تا مشکل روشنایی این مسیر بطرف شود و از سوی دیگر نیز با اجرای فیبر نوری به دنبال ارتقای امنیت این مسیر هستیم.

فرخی با اشاره به پروژه سد دیلمان پس از ۴۵ سال گفت: مجوز ماده ۲۳ اخذ شده و ۵ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات نماینده اختصاص یافته و پیمانکار نیز انتخاب شده و براساس ماده ۲۳ احداث سد سه‌ساله بوده که با هدف تامین آب کشاورزی و آب شرب امسال تجهیز کارگاه شده و تا قبل از پایان سال کلنگ زنی می‌شود.

نماینده لاهیجان و سیاهکل در ادامه با اشاره به بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت در کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار کرد: در کمیسیون اجتماعی به طور جدی این طرح در حال پیگیری است و باتوجه به پایان مهلت ۴۵ روزه مجلس به دولت در حال پیگیری هستیم تا این طرح اجرایی شود و تبعیض و بی‌عدالتی میان نیروهای انسانی برطرف شود.

فرخی در ادامه گفتگو با دیارمیرزا با اشاره به کشت زعفران در عاشورآباد دیلمان اظهار کرد: در سال ۶۹ نامه‌ای به وزیر وقت نوشتم که آب و هوای دیلمان شبیه مشهد است و میتوان در آن زعفران کشت شود و سال ۹۰ خودم ۵ هزار متر زمین آماده کردم و از قائنات زعفران آوردیم و کشت کردیم که پس از برداشت و آزمایش مشخص شد، کیفیت زعفران دیلمان از قائنات بالاتر هم هست.

نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس با تاکید بر لزوم حفظ امنیت غذایی گفت: دیلمان یک منطقه گردشگری و کشاورزی است. در سال ۹۹ مجوز احداث شهرک صنعتی تخصصی با گرایش کشاورزی در دیلمان اخذ شد اما متاسفانه مسئولان استان پیگیری لازم را تاکنون نکرده‌اند و از همینجا از مدیران استان و فرماندار شهرستان میخواهم که این شهرک را احداث کنند.

وی افزود: دیلمان دارای محصولاتی چون گل گاوزبان، فندق، گردو، صد گونه گیاه دارویی خودرو و زعفران است و با احداث شهرک تخصصی کشاورزی مشکل فرآوری محصولات نیز برطرف می‌شود.

فرخی با تاکید بر لزوم حضور میدانی مسئولان در میان مردم اظهار کرد: میز کار مسئولان استان و شهرستان باید در میان مردم باشد و تا زمانی که ما میدانی کار نکنیم و بین مردم نباشیم با این وضعیت اقتصادی قادر به حل مشکلات آن‌ها نخواهیم بود