کلاهبرداری از شهروندان با صفحه جعلی در فضای مجازی
کلاهبرداری از شهروندان با صفحه جعلی در فضای مجازی

رئیس پلیس فتای گیلان از دستگیری خانمی که با ساخت صفحه اینستاگرامی جعلی فروش لوازم خانگی، از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد. به گزارش لاهیج دیلم ، امیرحسین نقی‌مهر، رئیس پلیس فتا گیلان گفت: در پی شکایت مالکان یکی از فروشگاه‌های لوازم خانگی مبنی بر اینکه فردی از اسم و مشخصات فروشگاه آن‌ها صفحه اینستاگرامی ساخته و از شهروندان […]

رئیس پلیس فتای گیلان از دستگیری خانمی که با ساخت صفحه اینستاگرامی جعلی فروش لوازم خانگی، از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.

به گزارش لاهیج دیلم ، امیرحسین نقی‌مهر، رئیس پلیس فتا گیلان گفت: در پی شکایت مالکان یکی از فروشگاه‌های لوازم خانگی مبنی بر اینکه فردی از اسم و مشخصات فروشگاه آن‌ها صفحه اینستاگرامی ساخته و از شهروندان کلاهبرداری می‌کند، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او با بیان اینکه کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و تخصصی، متهم ۲۵ ساله این پرونده را در شهرستان تالش شناسایی و با هماهنگی قضائی او را دستگیر کردند، افزود: این متهم خانم تاکنون ۳ پرونده و ۲۰ شاکی دارد.

رئیس پلیس فتا استان گیلان گفت: متهم پس از مشاهده ادله دیجیتال جمع‌آوری شده توسط پلیس به جرم خود اقرار و به مرجع قضائی معرفی شد.

امیرحسین نقی مهر با اشاره به اینکه یکی از شیوه‌های کلاهبرداری در فضای مجازی جعل نام و شناسه صفحات مشهور و شرکت‌های معتبر با دنبال کنندگان زیاد است، افزود: حتما باید خرید‌های اینترنتی از سایت‌های معتبر و دارای نماد اعتماد صورت پذیرد و از پرداخت بیعانه خودداری شود.

او تصریح کرد: مردم در صورت مواجهه با هرگونه مورد مشکوک در فضای مجازی، آن را از طریق شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir مرکز فوریت‌های سایبری در میان بگذارند