مدیر کل هواشناسی گیلان اعلام کرد: آخرین روز‌های پاییزی در گیلان تابستانی می‌شود | افزایش دمای ۸ تا ۱۲ درجه‌ای
مدیر کل هواشناسی گیلان اعلام کرد: آخرین روز‌های پاییزی در گیلان تابستانی می‌شود | افزایش دمای ۸ تا ۱۲ درجه‌ای

الگو‌های هواشناسی از آغاز باد گرم با سرعت میانگین ۸۰ کیلومتر بر ساعت در گیلان خبر می‌دهد. به گزارش پایگاه خبری لاهیج دیلم ، مدیر کل هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه آسمان گیلان نیمه ابری تا آفتابی است گفت: نقشه‌های هواشناسی از آغاز جریانات جنوبی در جلگه تا امشب خبر می‌دهد و در این مدت دمای […]

الگو‌های هواشناسی از آغاز باد گرم با سرعت میانگین ۸۰ کیلومتر بر ساعت در گیلان خبر می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری لاهیج دیلم ، مدیر کل هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه آسمان گیلان نیمه ابری تا آفتابی است گفت: نقشه‌های هواشناسی از آغاز جریانات جنوبی در جلگه تا امشب خبر می‌دهد و در این مدت دمای هوا بین ۸ تا ۱۲ درجه افزایش یافته و سرعت وزش باد گرم در مناطق کوهستانی به ۸۰ کیلومتر در ساعت خواهد رسید.

محمد دادرس با اشاره به اینکه اختلاف دما در رشت مرکز استان محسوس خواهد بود افزود: دمای هوا در رشت دیروز در گرم‌ترین ساعت ۱۷ درجه سلسیوس بوده و امروز تا ۲۸ درجه هم خواهد رسید. رطوبت هوای شهر رشت امروز ۱۰۰ درصد است.

وی گفت: صبح فردا با خروج این سامانه شرایط جوی در گیلان عادی و دمای هوا به تدریج کاهش می‌یابد.

مدیرکل هواشناسی همچنین به شهروندان به ویژه مسافران و جنگل نشینان توصیه کرد با توجه به وزش باد گرم، در جنگل آتش روشن نکنند.

محمد دادرس افزود: در شبانه روز گذشته ازبرم با ۵ درجه سلسیوس و ماسوله با دمای ۲۰ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای استان بودند.

وی افزود: دریا امروز و فردا برای فعالیت‌های دریایی با احتیاط مناسب است