آیا دوز سوم واکسن کرونا در افزایش ایمنی موثر است❗
آیا دوز سوم واکسن کرونا در افزایش ایمنی موثر است❗

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت : ۲۴۵ هزار و ۵۰۱ نفر در گیلان دوز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند. به گزارش لاهیج دیلم ، فردین مهرابیان، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به اینکه رعایت بهداشت و دوری از دورهمی در کاهش خطر ابتلا به کرونا موثر است، گفت: کرونا سویه‌های مختلف دارد […]

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت : ۲۴۵ هزار و ۵۰۱ نفر در گیلان دوز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

به گزارش لاهیج دیلم ، فردین مهرابیان، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به اینکه رعایت بهداشت و دوری از دورهمی در کاهش خطر ابتلا به کرونا موثر است، گفت: کرونا سویه‌های مختلف دارد و واکنش بدن هر فرد به این ویروس متفاوت است لذا تزریق دوز سوم برای افزایش ایمنی از اهمیت زیادی برخوردار است.

او با بیان اینکه تاکنون بیش از ۲۴۵ هزار و ۵۰۱ نفر از افراد واجد شرایط در گیلان دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کردند، افزود: کادر بهداشت و درمان، جانبازان ۵۰ درصد به بالا و شیمیایی و ساکنین آسایشگاه‌های سالمندان و معلولین گروه‌های پر خطر هستند و لذا آمادگی تزریق دوز سوم برای این افراد و همه‌ی افراد بالای ۱۸ سال در گیلان وجود دارد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: با تزریق واکسن در صورت ابتلا به کرونا شدت بیماری به نحو چشمگیری کاهش می‌یابد.

مهرابیان، از همه‌ی مردم خواست در اولین فرصت به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند و دوز سوم را بزنند؛ همچنین افراد باقی مانده برای تزریق دوز‌های اول و دوم نیز اقدام کنند.

واکسیناسیون از بهمن پارسال با تزریق کادر درمان در گیلان آغاز شد و تا کنون ۹۴ و یک دهم افراد واجد شرایط در گیلان دوز اول و ۸۵ و ۹ صدم درصد واکسن نوبت دوم را دریافت کرده اند