مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان خبر داد: بارش خفیف برف در ۳ محور گیلان/ تردد در کلیه محورها جریان دارد
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان خبر داد: بارش خفیف برف در ۳ محور گیلان/ تردد در کلیه محورها جریان دارد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، با اشاره به فعال شدن ۵۷ راهداری گیلان، گفت: بارش برف در محورهای اسالم – خلخال، پونل – خلخال و بلوردکان خفیف است. به گزارش لاهیج دیلم ، فریبرز مرادی در گفت وگویی، تعداد گردنه های برفگیر استان را ۵۰ گردنه به طول ۳۶۸ کیلومتر دانست و اظهار کرد: ۱۴ گردنه […]

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، با اشاره به فعال شدن ۵۷ راهداری گیلان، گفت: بارش برف در محورهای اسالم – خلخال، پونل – خلخال و بلوردکان خفیف است.

به گزارش لاهیج دیلم ، فریبرز مرادی در گفت وگویی، تعداد گردنه های برفگیر استان را ۵۰ گردنه به طول ۳۶۸ کیلومتر دانست و اظهار کرد: ۱۴ گردنه به طول ۷۳ کیلومتر در محورهای اصلی و فرعی و ۳۶ گردنه به طول ۲۹۵ کیلومتر در محورهای روستایی قرار دارد.

وی با اشاره به آغاز طرح راهداری زمستانه از اول آذر، متذکر شد: در طرح زمستانه امسال ۵۴۲ نیروی راهدار در قالب ۶۰ اکیپ راهداری و ۳۵۹ دستگاه انواع ماشین آلات سبک، نیمه سنگین و سنگین حضور دارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، با بیان اینکه ۵۷ راهدارخانه در محورهای اصلی و فرعی مستقر هستند، خاطرنشان کرد: ۳۹ راهدارخانه ثابت و ۱۸ راهدارخانه سیار داریم.

مرادی، با اشاره به اعلام هواشناسی مبنی بر بارش برف و باران در کلیه محورهای گیلان، گفت: در حال حاضر شاهد بارش خفیف برف در سه محور اسالم – خلخال، پونل – خلخال و بلوردکان – خصیب دشت – هالیدشت هستیم.

وی از بارش برف در گردنه الماس نیز خبر داد و خاطرنشان کرد: ترافیک در محورهای استان به غیر از محور پونل – خلخال که با انسداد فصلی مواجه بوده، در جریان است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، با اشاره به بارش باران در محورهای مواصلاتی املش و رودسر، متذکر شد: استفاده از چراغ برای دیده شدن در مه، سوخت کافی، کنترل خودرو قبل از حرکت، جیره خشک غذایی و به همراه داشتن تجهیزات زمستانه، ایمنی و گرمایشی از جمله زنجیر چرخ از مواردی است که رانندگان برای تردد در محورها کوهستانی باید در نظر داشته باشند