معاون اقتصادی استاندار گیلان خبر داد: تخصیص اعتبار ۵۷ میلیاردی برای حمایت از تسهیلات خرد و خانگی گیلان
معاون اقتصادی استاندار گیلان خبر داد: تخصیص اعتبار ۵۷ میلیاردی برای حمایت از تسهیلات خرد و خانگی گیلان

معاون امور اقتصادی استانداری گیلان با بیان اینکه در سال جاری ۵۷ میلیارد تومان برای حمایت از تسهیلات خرد و خانگی استان اختصاص یافت، گفت: نزدیک به ۴۰ درصد این اعتبار تا کنون جذب شده است. به گزارش لاهیج دیلم ،آرش فرزام‌صفت در گفت‌وگویی اظهار کرد: توجه به کسب و کارهای خرد و متوسط در […]

معاون امور اقتصادی استانداری گیلان با بیان اینکه در سال جاری ۵۷ میلیارد تومان برای حمایت از تسهیلات خرد و خانگی استان اختصاص یافت، گفت: نزدیک به ۴۰ درصد این اعتبار تا کنون جذب شده است.

به گزارش لاهیج دیلم ،آرش فرزام‌صفت در گفت‌وگویی اظهار کرد: توجه به کسب و کارهای خرد و متوسط در کنار واحدهای تولیدی بزرگ، زمینه‌ساز ایجاد اشتغال پایدار و مولد خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از سرفصل‌های تسهیلاتی به این امر اختصاص دارد، افزود: از جمله تسهیلات مشاغل خانگی و پشتیبان، تبصره ۱۶ و ۱۸ قانون بودجه برای حمایت از مشاغل خرد و متوسط در نظر گرفته شده است.

فرزام‌صفت با بیان اینکه در سال جاری ۵۷ میلیارد تومان برای حمایت از تسهیلات خرد و خانگی استان گیلان اختصاص یافته است، تصریح کرد: نزدیک به ۴۰ درصد این اعتبار تا کنون جذب شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان گفت: هم چنین برای اشتغال به کار کادر وظیفه و سربازان نیز منابعی در قالب تسهیلات یارانه‌دار به استان ابلاغ شده و در حال پرداخت است.

وی تاکید کرد: موضوع مهم در این راستا، مهارت‌آموزی است تا تسهیلات یاد شده در راستای ایجاد اشتغال هزینه شوند. طبیعتا قصد توزیع اعتبارات بدون نظارت را نداریم و موافق پول پاشی و پرداخت تسهیلات بدون تعهد اشتغال نیستیم و برای جذب این تسهیلات نیز دقت را فدای سرعت نخواهیم کرد.

فرزام صفت افزود: یکی از حلقه‌های مفقوده در پرداخت تسهیلات خرد، ایجاد شبکه فروش و بازارچه‌های عرضه محصولات است که برای این منظور شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای ایجاد بازارچه‌هایی برای عرضه محصولات خانگی ماموریت یافته اند.

معاون امور اقتصادی استاندار گیلان تاکید کرد: قطعا بدون بازاریابی ایجاد زنجیره ارزش و بازرگانی پرداخت تسهیلات ابتر خواهد ماند