رشد ۵۴ درصدی صادرات از گمرکات گیلان
رشد ۵۴ درصدی صادرات از گمرکات گیلان

ناظر گمرکات گیلان با اشاره به صادرات بیش از ۷۲۹ میلیون دلاری و تخلیه و ترخیص شبانه روزی کالا از گمرکات آستارا و انزلی گفت: صادرات چمدانی از گمرکات گیلان رشد ۵۴ درصدی داشته است. به گزارش لاهیج دیلم، مدیرکل گمرک بندرانزلی امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای امسال تا کنون یک میلیون […]

ناظر گمرکات گیلان با اشاره به صادرات بیش از ۷۲۹ میلیون دلاری و تخلیه و ترخیص شبانه روزی کالا از گمرکات آستارا و انزلی گفت: صادرات چمدانی از گمرکات گیلان رشد ۵۴ درصدی داشته است.

به گزارش لاهیج دیلم، مدیرکل گمرک بندرانزلی امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای امسال تا کنون یک میلیون و ۱۸۷ هزار و ۴۸۸ تن کالا به ارزش ۷۲۹ میلیون و ۱۰۷ هزار دلار از گمرکات گیلان صادر شده است. بیشترین کالاهای صادر شده از گیلان شامل محصولات نباتی، محصولات معدنی و مصنوعات از آن، محصولات شیمیایی، محصولات پلاستیکی، محصولات صنایع غذایی و غیره بود که به کشورهای روسیه، آذربایجان، قزاقستان، گرجستان، افغانستان و امارات متحده عربی صادر شد.

وی با اشاره به کاهش ۸ درصدی واردات از مبادی ورودی گمرکات گیلان به این استان، ادامه داد: در سال گذشته یک میلیون و ۵۶۵ هزار و ۱۳۸ تن کالا به ارزش بیش از یک میلیارد و ۱۴۶ میلیون و ۳۰۲ هزار دلار از مبادی گمرکات گیلان وارد شده است. بیشترین کالاهای وارداتی شامل کالاهای اساسی غلات (جو و ذرت دامی) و گوشت و روغن بوده و علاوه بر آن چوب و تخته، محصولات شیمیایی، کاغذ و مقوا و خمیر چوب و ماشین آلات و لوازم و قطعات آن از مرزهای گمرکی گیلان از کشورهای روسیه، قزاقستان، چین، جمهوری آذربایجان، امارات متحده عربی، اوکراین، ترکیه و اکوادور وارد کشور شده است.

ابوالقاسم یوسفی نژاد بیان کرد: در سال گذشته ۲۰۲ تن کالا به ارزش ۸۰۶ هزار و ۱۶۰ دلار از طریق صادرات چمدانی از گمرکات گیلان ارسال شده که از نظر ارزش وزنی و دلاری آمارها بیانگر رشد ۵۴ درصدی صادرات چمدانی از گمرکات گیلان است.

به کاهش ۶۵ درصدی ورود و خروج مسافر از طریق گمرکات استان گیلان اشاره و اظهار کرد: در سال گذشته ۱۱ هزار و ۲۶۴ مسافر از طریق مرزهای گمرکی وارد کشور شده و ۱۱ هزار و ۴۴۸ مسافر نیز از این طریق از کشور خارج شده اند.

ناظر گمرکات گیلان با بیان اینکه در گمرکات آستارا و انزلی تخلیه و بارگیری و ترخیص کالا به صورت شبانه روزی انجام می‌شود، تصریح کرد: حمل یکسره کالا یکی دیگر از اقداماتی است که بر اساس آن با عقد قرارداد با انبارهای اختصاصی واحد تولیدی کالا به صورت شبانه روزی منتقل می‌شود.

یوسفی نژاد به اقدامات گمرکات گیلان برای تسهیل در تجارت بازرگانان اشاره و تصریح کرد: یکی از اقدامات گمرک برای تسهیل تجارت در گیلان، ایجاد ارتباط نزدیک بین واردات مواد اولیه و خطوط تولید واحدهای تولیدی است به نوعی که با ایجاد انبارهای اختصاصی در واحدهای تولیدی و تخلیه کالا در محل بروکراسی‌های اداری کاهش یابد